עם שלם – כגוף שלם


עם ישראל היקר.
בוודאי אתם שואלים את עצמכם, אולי היום יותר מתמיד, כיצד אתם יכולים להאמין באחדות, לפעול באחדות, להיות באחדות – כאשר אתם כל כך מפולגים ומלאי מחלוקות. ובכן, אנו רוצים היום להציע לכם נקודת מבט אחרת על הדברים, כזו שתאפשר לכם להפוך את מה שנראה לכם בלתי אפשרי – לאפשרי ביותר.

כבר אמרנו לכם שאת האחדות עליה אנו מדברים אתם למעשה כבר מיישמים בפועל, באופן נפלא כזה שאתם עצמכם אפילו מתקשים להכיל, אך הדברים אכן קורים. נדמה כאילו כגודל הצרה – כך גודל האחדות, ובמידה מסוימת זה אכן כך. עם זאת, המציאות כבר הוכיחה לכם שבשעת הצורך אתם נרתמים אחד למען השני ומסוגלים לשתף פעולה באופן כזה שאתם מצליחים לבצע אתגרים חשובים ולא פשוטים. לכן, השלב הבא יהיה להבין את הטריק, כך שתוכלו לפעול על פיו גם מבלי לחכות לצרות גדולות שיאלצו אתכם ללמוד מתוך הקושי.

הטריק הוא לא להתגבר על ההבדלים ביניכם – אלא לברך עליהם!
זה קורה מעצמו בימים אלו ממש, כאשר רבים מכם נותנים באופן טבעי בהתאם לכישורים וליכולות שכל אחד מכם בורך בהם.

חשוב שתבינו: אתם אינכם מפולגים לשם הפילוג, אלא מהווים חלקים שונים וייחודיים בתוך השלם. כל אחד מכם הוא חלק חשוב מהישות השלמה שהיא העם שלכם. הניסיון לטשטש את ההבדלים הוא כמו הניסיון להפוך את כל איברי הגוף לאיבר אחד זהה. האם גוף יוכל לתפקד אם כל איבריו יהיו ידיים בלבד? רגליים בלבד? הגוף זקוק לשלל איבריו השונים, לא סתם הם נוצרו מלכתחילה. האיברים הללו עובדים יחד, כאשר כל אחד מבצע את תפקידו הייחודי, ובו זמנית כולם מאזנים ותלויים אחד בשני. זהו אותו העיקרון של מערכת היחסים ביניכם. אינכם חייבים להסכים כדי לפעול כצוות. אינכם חייבים להאמין באותו אורח החיים או להחזיק באותן התפיסות – כדי לאחוז בהבנה המשותפת שאתם זקוקים אחד לשני בכדי לשרוד. כעת, איננו רוצים שתפעלו יחד רק כדי לשרוד, אלא כדי לשגשג! הגוף שלכם משגשג כאשר כל איבר מסוגל למלא את תפקידו הייחודי באופן הטוב ביותר. איבר משגשג כאשר הוא מקבל את ההזנה הבסיסית לה הוא זקוק וכאשר מתאפשר לו לבצע את תפקידו ללא הפרעה. אלה הדברים שעליכם לספק אחד לשני: הזנה בסיסית של אהבה וקבלה האחד של השני, מבלי הניסיון לבטל את קיומו של האחר.

אותו העיקרון עליו בנוי גופכם הוא אותו העיקרון שפועל גם במערכת היחסים ביניכם. לכל קהילה בתוך העם שלכם יש את יכולותיה הייחודיות ואת השליחות המסוימת שלה למען השלם. לכל קהילה יש תדר משלה, כשרונות משלה, ויכולות מאוד ספציפיות שהינן תולדה של הדרך בה אותה קהילה תופסת את החיים. תפיסות אלו לא נועדו להיות מוכחדות למען האחדות שלכם, אלא להיות נחגגות. הן לא חייבות לסתור האחת את השנייה אם מאפשרים לכל אחת מהן לשגשג במקומות הטבעיים לה. נדמה לכם כאילו הדברים בלתי אפשריים ולא יכולים להיות רחוקים יותר מהמציאות, זה בגלל שאתם ממוקדים בקצוות, אך רוב המציאות היא אינה קצוות אלא המרחב ביניהן. תפקיד הקצוות הוא להוות מסגרת – הכלי, כאשר בתוך המסגרת מתקיים האור. דימוי האורות והכלים מוכר לכם היטב מהמסורת שלכם, והוא מדויק להפליא כאשר אנו מתבוננים במערכת היחסים שלכם.מה שאתם רואים כקבוצות קיצון – בפועל מהווים כוחות מאזנים השומרים על קיום מסגרת יציבה. מה שאתם רואים כמחלוקות בלתי ניתנות לגישור – בפועל מהווים חלקים מוארים באור ייחודי המתפקדים בתוך המסגרת של השלם.

אין צורך למגר חלקים בתוככם כדי שהאחדות תתקיים, שהרי היא כבר מיושמת. כעת עליכם להרחיבה אף יותר – על ידי טיפוח הייחודיות של כל החלקים השונים בעם, ולא על ידי הניסיון להפוך זהים או למחוק את זהות האחר. הלב נועד כדי לתפקד כלב, הריאות נועדו למלא אך ורק את תפקידן כריאות, הידיים, הרגליים, האיברים החיצוניים והפנימיים השונים – כולם נועדו למלא את תפקידם כחלק מהגוף השלם. כל קהילה מיוחדת היא חלק מהשלם שאתם, ולכל אחת יש את תפקידה במערכת השלמה.זהו את הייחודיות של כל קהילה, הכירו בכישורים המיוחדים לכל קהילה, כך תוכלו לדעת כיצד ליצור שיתופי פעולה נרחבים, עוצמתיים ומדויקים אפילו יותר ממה שהצלחתם עד כה. זוהי לא שאלה של מי וכמה מכם ילחמו, מי וכמה יעבדו, מי וכמה יתנדבו, מי וכמה מכם ידחפו לכיוון מלחמה או מי וכמה ידחפו לשלום – אלו לא השאלות שיקבעו את גורלכם – אלא היכולת שלכם לאהוב ולטפח כל חלק, מתוך ההבנה שכל אחד נועד למלא תפקיד אחר במשימה שהיא יצירת המציאות שלכם כעם. כולכם רוצים חיים – זוהי התפיסה המשותפת לכולכם. לשמה התגלגלתם יחד, בשמה נועדתם לאהוב האחד את השני, ולמענה נועדתם להתאחד. כעת הגבירו את הקצב, נשמו עמוק ופעלו.

אוהבים, תומכים ונוכחים לצידכם,
מדריכי האור.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *