תזונה צמחית לא מצילה את הפלנטה | ד"ר נטשה קמפבל-מקברייד

הקטע שלפניכם הוא מתוך ספרה הירוק של ד"ר נטשה קמפבל-מקברייד שנקרא Vegetarian Explained (הסבר על הצמחונות).

על המחברת:
ד"ר קמפבל-מקברייד היא רופאה נוירולוגית ותזונאית, מחברת ספרים, מפתחת פרוטוקול תזונת גאפס ובעלים של חווה חקלאית בת-קיימא באנגליה. היא דוברת מרכזית בכנסים וסמינרים מקצועיים רבים ברחבי העולם ומרבה לקיים הרצאות בפני מטפלים מתחום הבריאות, קבוצות מטופלים ועמותות.
היא חברה ב- The Society of Authors, ב- The British Society for Ecological Medicine והיא דירקטורית בוועידה המייעצת של קרן ווסטון א.פרייס.


ישנו מיתוס המונצח בתקשורת והוא שאנו לא יכולים לייצר מספיק בשר, חלב וביצים כדי להאכיל את כל האוכלוסייה. רעיון זה מגיע מהחקלאות התעשייתית, שם בעלי החיים מגודלים בתנאים הנוראים של התעשייה. הם חיים בצפיפות עד כדי אי היכולת לזוז, נמצאים בתוך הפסולת של עצמם וניזונים ממזון תעשייתי שלא מתאים לפיזיולוגיה שלהם. הפסולת מהתעשייה הזו מזהמת לנו את המים, והבשר, החלב והביצים שמופקים הם באיכות ירודה. בעלי החיים נוטים לחלות וזקוקים תדיר לתרופות ואנטיביוטיקה. בנוסף, הרגולציות מקשות על הכל. גידול צומח לעומת זאת, הוא הרבה יותר קל לחקלאי מהתעשייה בגלל שיטות החקלאות המודרניות של מכונות וכימיקלים, וממשלות מערביות מסבסדות יבול צמחי.

עם זאת, כאשר מדובר בגידול שהוא באמת אורגני וטבעי, האמת היא ההפך הגמור: ייצור בשר, חלב וביצים הוא קל בהשוואה לגידול מזון צמחי. כל מה שצריך לעשות זה לספק תנאים טבעיים ומרחב גידול נקי אקולוגית. כתוצאה מכך, בעלי החיים בריאים ולא זקוקים להרבה דאגה או האכלה.

כל מה שהפרות, הכבשים, העזים ושאר אוכלי הצמחים צריכים זה מרעה טבעי ונקי מכימיקלים, עם שפע עשב, שגודל בחינם. כל מה שצריך לעשות זה להזיז קבוע את החיות למרעה חדש, מה שמאפשר לעשב להתאושש.

כנ"ל לגבי עופות: הם זקוקים למרחב אורגני כדי לנוע בו, והם ימצאו מזון רב בעצמם – תולעים, חרקים וצמחים.

בעודם מבצעים את כל זה, בעלי החיים מדשנים את האדמה, מסייעים לה ליצור שכבה עליונה עשירה, מעשירים בה את מגוון הצמחים ומשביחים את איכותה שנה אחרי שנה.

מה שקשה לייצור באופן טבעי הם הצמחים – ירקות, דגנים, ומזונות צמחיים נוספים. הסיבה היא שגידול צמחי באופן טבעי מצריך הרבה עבודה קשה, והתוצרת היא בלתי צפויה מכיוון שהיא נוטה להינזק על ידי מזג האוויר, ציפורים, מחלות, בעלי חיים וחרקים.

הטבע לא מייצר גידולי מונו – שדות של צמח אחד מסוים. מכיוון שדרך זו הולכת נגד הטבע, גידולים אלה נוטים לחולי ולמזיקים, ויש אילוץ להשתמש בכימיקלים רבים כדי שיבולים אלו ישרדו.

אדמה בריאה היא קהילה של סוגי חיים רבים, מווירוסים קטנטנים, בקטריות, פטריות וחיידקים שונים, תולעים, חרקים, עכברים, חפרפרות ועוד. החקלאות התעשייתית משתמשת בשיטות ובכימיקלים שהורסים את האדמה. האדמות של החקלאות התעשייתית היום הן כה פגומות שרובן אינן מסוגלות לתמוך בקיומו של שום צמח ללא השימוש בכימיקלים. האדמות הללו נטולות תולעים או כל סימן אחר של חיים.

השכבה העליונה של האדמה היא מקור החיים כולם. אין שום דבר בתזונה צמחית שהוא "מציל את הפלנטה". בדיוק להפך: הבחירה בתזונה צמחית הופכת אתכם לאקטיביסטים למען הרס הפלנטה.

אנשים רבים אינם יודעים ששכבת אדמה עליונה בריאה היא המקור המרוכז ביותר של פחמן על האדמה. כאשר האדמה נהרסת, הפחמן משתחרר אל האטמוספירה. מדעני איכות הסביבה חישבו שאם נמיר אפילו חלק קטנטן של יבול צמחי במערב למרעה טבעי, אנו נגרום להפחתת כמות גדולה של פחמן מהאטמוספירה יל ידי אצירתו באדמה.

בעלי חיים הם הכרחיים לשמירה על בריאות שכבת האדמה העליונה. כאשר הם חיים במרעה הם יוצרים שכבות של אדמה עליונה עשירה בפחמן. על ידי הגברת מספר החיות במרעה טבעי, אנו יכולים להפחית עודף פחמן מהאטמוספירה. אך כמובן שחברות המרוויחות מחקלאות תעשייתית עובדות קשה לדכא מידע זה ולמנוע מהדברים הללו להתרחש. במקום זאת, ישנה פרופגנדה עם המסר ש"בעלי חיים פולטים פחמן" ומגבירים את ההתחממות הגלובלית. השטויות הללו לא עומדות במבחן ההיגיון ובוודאי שלא בביקורת מדעית.

אדמה בריאה יכולה לאצור בתוכה כמויות גדולות של מים. לאדמה הרוסה או פגומה אין יכולת לאצור מים. הגשמים עוברים דרכה וגורמים להצפות של כפרים וערים קרובות. באירופה ובמדינות מתועשות נוספות, אלפי אנשים סובלים בכל חורף מהצפות שהופכות ליותר ויותר חמורות בכל שנה. כל זה הודות לחקלאות האדמה התעשייתית. כימיקלים מהחקלאות חודרים אל מי האדמה ומרעילים את מקורות המים שלנו. חיות, חרקים ויצורים חיים נוספים החיים בנהרות, נחלים וסביב שדות חקלאיים, נכחדים או חווים נזק מהכימיקלים הללו.

בנוסף, חיות קטנות רבות נהרגות על ידי מכשירי החקלאות בכל שנה, בעוד אחרות נעלמות בגלל שמרחב המחיה שלהן נהרס. אורח חיים צמחוני מחייב הסתמכות על חקלאות תעשייתית ואין בו שום "חמלה לחיות" או "חמלה לפלנטה". הפלנטה שלנו משלמת מחיר מאוד כבד על כל הצמחים שאנו מגדלים במימדים תעשייתיים.

בו זמנית שמרחב המחיה הטבעי של החיות מומר לשדות חקלאיים – הן מוחזקות בכלא של תעשיית המזון מהחי, שם הן מוזנות בתוצרת הצמחית שמיוצרת בכמויות עודפות. דגנים הם לא מזון ראוי לפרות או אוכלי צמחים אחרים. זה הופך אותם חולים. אנשים רבים מחליטים להיות טבעונים אחרי שהם נחשפים לדרך בה תעשיית המזון מהי מתייחסת לחיות, אבל האם זוהי הדרך הנכונה להילחם במערכת הזו? הבחירה בטבעונות היא בדיוק מה שהחקלאות התעשייתית רוצה שתעשו – שתאכלו יותר צמחים. ההימנעות ממזון מהחי משחקת לידיים שלהם ופוגעת בבריאות שלכם. הדבר הנכון לעשות הוא לא להפסיק לאכול בשר, ביצים וחלב, אלא להתחיל לקנות אותם מחוות אורגניות טבעיות. חקלאים אלה מתייחסים לבעלי החיים באהבה ובאכפתיות. הם מספקים להן מרחב מחיה טבעי והזנה שמתאימה לפיזיולוגיה שלהם.

רק חקלאות תעשייתית תוכל להפיק את כמות הצמחים שנדרשים לתזונה צמחונית. מי שמגדל צמחים בגינתו האורגנית הפרטית יודע שלא ניתן להאכיל אפילו צמחוני אחד למשך שנה אחת על בסיס גינה כזו. רק בחוות אורגניות טבעיות בהן חיות מקבלות את האפשרות לחיות באופן טבעי, לשקם ולהשביח את האדמה כך שנוכל לגדל עליה צמחים ללא כימיקלים, יכולות לספק את המזון האיכותי שכולנו רוצים. בריאות טובה לא קיימת ללא מזון טוב. מזון טוב לא קיים ללא אדמה טובה. אדמה טובה לא קיימת ללא בעלי חיים שמחים ובריאים שחיים עליה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *