מחקר: דיאטת קטו משפרת מדדי בריאות קרדיווסקולריים | ד"ר אנדראס איינפלדט

מחקר: דיאטת קטו משפרת מדדי בריאות קרדיווסקולריים
מאת: ד"ר אנדראס איינפלדט
פורסם בתאריך 4 במאי 2018 באתר של Diet Doctor
למקור לחצו כאן.

על המחבר:
ד"ר אנדראס איינפלדט הוא רופא שוודי המתמחה ברפואת משפחה והוא המייסד והמנכ"ל של ארגון Diet Doctor. במהלך עשר השנים האחרונות ניהל ד"ר איינפלדט את בלוג הבריאות הגדול ביותר בשבדיה וכתב את רב המכר מס' 1 בנושא תזונה שתורגם לשמונה שפות. אחת המצגות שלו על תזונה דלת פחמימות נצפתה יותר מ-7 מיליון פעמים ביוטיוב. ד"ר איינפלדט חבר גם במועצת המנהלים שלThe Dietary Science Foundation, ארגון ללא מטרות רווח המוקדש לשיפור הידע המדעי ולסיוע לאנשים לחיות חיים בריאים יותר.


האם דיאטת קטו משפרת את מדדי בריאות הלב? חברת שירותי הבריאות Virta Health פרסמו נתונים נוספים מהמחקר שלהם על דיאטה קטוגנית לאנשים עם סוכרת מסוג 2, והתוצאות תואמות למחקרים קודמים.

22 מתוך 26 מדדי הסיכון למחלות לב וכלי דם השתפרו בקרב המטופלים שלהם, אצל רבים השיפור היה משמעותי למדי. עם זאת, היה מדד חריג אחד, כמו גם במחקרים קודמים רבים, והוא כולסטרול ה-LDL שעלה מעט בממוצע.

חשוב מאוד להבין את העניין. חברת Virta Health וצוות החוקרים שלהם נכנסו לעומק במטרה להבין:

כאמור, תוצאות אלו עולות בקנה אחד עם עשרות מחקרים קודמים. דיאטת קטו נוטה לשפר כמעט כל גורם סיכון מטבולי למחלה, אך ישנה עלייה קלה ב-LDL ובכולסטרול הכולל בממוצע. האם זה משהו שצריך לדאוג לגביו? אנחנו לא יודעים בוודאות, אין נתונים טובים המוכיחים אם זה מסוכן, ניטרלי או אפילו מועיל במצב כזה.

עם זאת, לדעתי מעניין יותר להסתכל על זה מהכיוון השני. ב-40 השנים האחרונות התחום הרפואי התמקד בעיקר בהורדת ה-LDL והכולסטרול הכולל באמצעות שימוש בכל שיטה אפשרית, כולל דיאטה דלת שומן (שהיא בעצם עשירה בפחמימות). לא קיימות הוכחות איכותיות לכך שאורח חיים כזה מפחית התקפי לב או מאריך חיים. עם זאת, ישנם נתונים המצביעים על כך שתזונה עתירת פחמימות יכולה להוביל לעלייה במשקל, עלייה בלחץ הדם, עלייה בגלוקוז בדם, עלייה ב-HDL, עלייה בטריגליצרידים ועוד.

ההמלצה התזונתית ההפוכה, כלומר דיאטה דלת פחמימות, מביאה לשיפור של כל גורמי הסיכון המטבוליים. המחקר החדש מראה זאת שוב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *