המלחמה של הטבעונים בחקלאות בת-קיימא | לאנה סלנט

המלחמה המוזרה של הטבעונים בחקלאות מתחדשת של בעלי חיים: בהשתתפות מיק הטבעוני
מאת: לאנה סלנט
24 במרץ 2021
למקור לחצו כאן.

על המחברת:
לאנה סלנט היא טבעונית לשעבר ומייסדת תנועת 'אוכלי-כל אתיים' (Ethical Omnivore Movement). התנועה מושתת על ערכים של חקלאות בת-קיימא ותזונה התומכת בבריאות האדם, תוך גידול מזון מן החי באופן אתי, הן כלפי בעלי החיים והן מבחינת השמירה על כדור הארץ. "בעלי החיים שמהווים לנו מזון ראויים לחיים הטובים ביותר שאפשר ולמוות הטוב ביותר שניתן." (מתוך האתר של תנועת 'EOM').

הנושא המסוים הזה של המלחמה המוזרה של הטבעונים בחקלאות מתחדשת מאוד קרוב ויקר ללבי.
ההתייחסות שלי ל"מיק – תעמולה טבעונית מבולבלת" מגיעה באיחור של כמה שנים.

מיק היה אחד הטבעונים הראשונים שתקפו בפומבי את החקלאות המתחדשת באחד מסרטוני היוטיוב הידועים לשמצה שלו, זאת למרות שהוא לא ידע מה משמעות המונח אז (ובקושי יודע את משמעותו כעת).

נכון לאז, הוא הביע את מורת רוחו רק בנוגע לעליונות המוסרית והסביבתית הברורה של תנועת 'אוכלי כל אתיים' על פניו ועל פני הכת שלו התלויה בחקלאות תעשייתית. זה הסרטון המביך שהתחיל את הכל. אני מתנצלת על 12 הדקות שלעולם לא תקבלו בחזרה. אולי תתייחסו לזה כאל הסטנדאפ שהוא, כדי שזה יהיה קצת יותר נחמד לבליעה.

בסרטון מציין מיק כיצד הגלובליזציה של מערכת המזון היא גרועה ושהוא עצמו רק בעניין של קיימות סביבתית. אבל אז הוא סוטה לכיוון שטויות מוחלטות. הוא לא דיבר כאן על חקלאות טבעונית, אבל הוא עשה זאת בכמה מהסרטונים האחרונים שלו. עוד מעט אגיע לזה.

לאורך כל הסרטון הזה, הוא חוזר על איך "תנועת אוכלי כל אתיים, אוכלים בניגוד למערכת המוסר שלהם". הוא משתמש במגוון דוגמאות של התקליט הטבעוני הרגיל על בעלי חיים שגדלו בתעשייה, תינוקות חמודים שנהרגים וכד'. בעיקרון, מיק משתמש בכל אלה כדי לנסות להוכיח שאתם לא יכולים לקרוא לעצמכם "אתיים", או ש"אוכלי כל אתיים" לא יכולים להיות נאמנים לעצמם אם הם לא יודעים מהיכן כל ביס מגיע. מהמכולת לא נחשב. אני מוצאת את זה כל כך אירוני וצבוע.

כי אתה מבין מיק, הידיעה מהיכן מגיע האוכל היא חלק בלתי נפרד מהעקרונות שלנו של: אכילה מקומית, עונתית ורגנרטיבית (נ"ע: המגיעה מחקלאות מתחדשת). תוך הקפדה על צריכת מזון המגיע מחוות לגביהן אנו יודעים בבטחה בנוגע לאופן הגידול והטיפול בבעלי החיים בהן, מרגע הלידה ועד השחיטה. זה לא מדע טילים. זה כאילו שמיק חושב שאנחנו, אוכלי הכל האתיים, קונים בעיוורון את כל המזון שלנו במכולת ורק בוחרים מוצרים עם תוויות אורגניות כדי שנוכל לקרוא לעצמנו "אתיים". האמת שזה די משעשע.

מה שהכי אירוני וצבוע ב"ביקורת" הקטנה והחמודה של מיק על הארגון שלנו זה שטבעונים לא מצליחים לעמוד בשום צורה בסטנדרט שהוא מצפה מאיתנו. המנטרה היחידה והצפויה שלו היא, "רק אל תאכל חיות!"

הנה מה שהוא לא אומר לעוקביו הטבעונים:
* תהרגו הרבה בעלי חיים באמצעות חקלאות מונו תעשייתית, כי זה הכל מקרי. (נ"ע: הכוונה לכל מקרי המוות שמתרחשים בחקלאות זו ושטבעונים נוהגים לפטור את עצמם מהם בתירוץ שזה הכל מקרי ולא בכוונה).
* תמכו בשינוע מזון שהוא לגמרי מחוץ לעונה המגיע מרחבי העולם. זה בסדר, אנחנו פשוט נעצום עין לגבי כך.
* השתמשו בכמה שיותר נפט כדי לעשות זאת!
* גרמו למחירים של מוצרי יסוד מהעולם השלישי לעלות, כמו קינואה שמחירה עלה כל כך גבוה עד שהמקומיים לא יכולים להרשות אותה לעצמם, פשוט כי זה מוצר "נורא טבעוני".
* ואם כבר נגענו בזה, אז למה שלא נתמוך גם בעבדות והעסקת ילדים!
* אבל העיקר שלעולם לא תאכלו חיה מגידול מקומי שגדלה בחווה מתחדשת, משונעת באופן אנושי ומציעה לך פי 10 ממה שהתזונה שלך – הכוללת גניבה וחריכת אדמות בעולם השלישי – אי פעם תוכל להתחרות איתו.

יש לו בסרטון קטע קטן ומצחיק שבו הוא מעמיק למעננו בהגדרה של "ניצול", בו הוא כולל את התסריט הטבעוני הבכייני והבלתי פוסק הטוען שאנחנו לא יודעים מה זה ניצול.

רוצה לדעת עובדה קטנה שאנו בארגון 'אוכלי כל אתיים' מודעים לה מאוד? מעט מאוד דיאטות כוללות בתוכן ניצול יותר מהדיאטה הזו שמתבססת על מקרר הטופו במכולת, זה בטוח.

הנה כמה קישורים מצוינים המפרטים בדיוק במה בעצם עוסקת התזונה הטבעונית.
אני אגיד לך את מה שבטוח: טבעונות היא לא עניין של קיימות או רווחת בעלי חיים, ובוודאי לא עוסקת בזכויות אדם.

אם כבר מדברים על דיאטות, מיק בהחלט הקדיש את הזמן כדי לפרט כיצד הדיאטה הטבעונית "מבוססת הצומח" עדיפה מכל הבחינות על ידי כך שציטט מספר מחקרים מפוקפקים ביותר כדי לתמוך בטענה זו. איזו דרך לסיים את ברברת התסריט הטבעוני, לא?

נאום התוכחה הקטן של מיק לא יהיה שלם מבלי לסטות לכיוון הנושא של הדיאטה הסטנדרטית האמריקאית [והקנדית/אירופית] הרגילה ולהתרחק לחלוטין מהדיאטה של אוכלי הכל האתיים. ההתייחסות ל"הנחיות התזונה המומלצות לבריאות מיטבית" של כנסיית האדוונטיסטים של היום השביעי, כפי שהומלצו על ידי אלן ווייט ודוחפות את דיאטת הקורנפלקס נגד אוננות של קלוג, הייתה הדובדבן שבקצפת.

פה תמצאו את ההסבר הכי טוב שאי פעם נתקלתי בו בנוגע לשטויות האלה, הכל בזכות בלינדה פטקי – 'לא תדון במדע התזונה מבלי להבין את הכוח המניע שלו'.

למיק אפילו הייתה החוצפה להשתמש בהצהרה הישנה והשחוקה של האקדמיה לדיאטה ותזונה, שקבעה שטבעונות (וצמחונות) מקובלת לחלוטין בכל שלבי החיים. כאילו זו הוכחה מוצקה לכך שאנחנו, כאוכלי כל ביולוגיים, אין לנו כעת צורך במוצרים מן החי ויכולים לצרוך פתאום תזונה שהיא כל כך מנוגדת לצרכים התזונתיים שלנו, פשוט כי חלק מהאנשים הנמצאים בדרג גבוה טוענים כך. זה מגוחך לגמרי.

אף ארגון בריאות לגיטימי אחד על פני כדור הארץ לא דוגל בטבעונות כאופציה עדיפה על תזונה אומניבורית מלאה. אף לא אחד, מלבד איגודי הדיאטה הבריטיים והאמריקאים, שכפי שאנו יודעים היטב, לא ניתן להחשיב אותם כארגוני בריאות לגיטימיים, בגלל שהמחקרים ה"מדעיים" שלהם מבוססים אך ורק על אמונה דתית.

דבר מצחיק: כתב העת של האקדמיה לתזונה ודיאטה פרסם מאמר בשם "איגוד הדיאטה האמריקאי וארגון הדיאטנים של קנדה: דיאטות צמחוניות" שנמחק בעבר ואז הם שוב התחרטו. האם עוד מישהו רואה את האירוניה: ביטול פומבי של מאמר שכבר בוטל? כל כך הרבה ניחושים מצידם שקשה להבין מה האמת שלהם בנוגע לתזונה "הטובה ביותר" לאנושות.

לפי האתר RetractionWatch.com (נ"ע: אתר המדווח על ביטולי מאמרים מדעיים), המחברים הסירו את המאמר עקב "אי דיוקים והשמטות" והסבירו שהם צריכים לעשות בו כמה תיקונים משמעותיים. הם גם היו אמורים לשחרר גרסה חדשה של המאמר מתישהו ב-2016. זה היה לפני חמש שנים, ועדיין לא קרה.

מה שעוד יותר משעשע הוא שלא נאמר למחברים מה טיבם של אי הדיוקים וההשמטות. הסיבה לכך היא שלא המחברים קיבלו את ההחלטה להסיר את המאמר, הם הונחו לעשות זאת על ידי ועדת עמדות האקדמיה של האקדמיה לתזונה ודיאטה. מאוד מאוד מעניין.

אתם יכולים לקרוא עוד על הנושא כאן: קבוצת תזונאים מבטלת הצהרת עמדה לגבי דיאטות צמחוניות בגלל "אי דיוקים והשמטות" – RetractionWatch.com

לחדשות אחרות: ארגון הבריאות העולמי (WHO) ביטל את תמיכתו בדוח EAT-Lancet עקב זעם בינלאומי של אנשי מקצוע רבים מתחום הבריאות. בנוסף על כך, יש את אינספור מקרי המוות הטרגיים והניתנים למניעה של ילדים טבעוניים, שכולנו מאוד מודעים להם.

היום, אחרי 10 שנים של דחיפה מסיבית של תנועת הטבעונות, אנחנו גם יודעים על מיליוני אנשים, כולל משפיעני רשת, שהם טבעונים לשעבר ומספקים עדויות עוצמתיות על כמות הנזק המטורף שטבעונות גורמת לגוף ולמוח. אני אחת מהם, ויש לנו עוד הרבה הרבה מהם בקהילה שלנו.

בסרטונים מאוחרים יותר, מזכיר מיק מצד אחד כמה דברים בנוגע לחקלאות הטבעונית המטורפת. ועדיין, מהצד השני הוא מעביר מסר שזה בסדר גמור לא לדאוג כל כך לגבי עידוד החקלאות הזו. שוב, כל עוד אף אחד לא אוכל חיות!

מיק הכריז על עצמו ​​כסוג של "מומחה" לקיימות סביבתית, אבל עם הרקורד שלו, אנחנו יודעים שזו הצהרה די מפוקפקת. לא הייתה שום ראייה, כמו עם כל שאר הטבעונים שנתקלתי בהם, לכך שהוא מציע לתמוך באופן כלשהו בחקלאות בת קיימא; בטח שלא בדלוזיית החקלאות הטבעונית החמקמקה (נ"ע: החקלאות הטבעונית היא גישה של חקלאות נטולת בעלי חיים).

אבל אני אגיד לכם את זה: למרות שאני לא רואה את החקלאות הטבעונית כמשהו שיתרחב או באמת יתפוס – בטח לא בקרב טבעונים שבקושי מסוגלים לתמוך בחקלאות מקומית ואורגנית – אני רואה את זה כאיזשהו ניסיון ליצור חקלאות בת קיימא. לכן, אני תומכת בזה במקומות בהם זה מיושם ולא סתם משמש כתיאוריה אוטופית של טבעונים שאפילו לא יודעים מה זה אומר (או מה במה זה כרוך).

במהלך השנים, היו למיק ניסיונות רבים לתקוף את החקלאות הבת-קיימא. מיק, כמו אד ארת'לינג (נ"ע: אקטיביסט טבעוני) , רדף באופן מביך אחרי אלן סאבורי (נ"ע: חקלאי שפיתוח גישת חקלאות הוליסטית) יותר מפעם אחת. שלדון פרית' דיבר על זה באופן הכי טוב בשני הסרטונים הללו בהם הוא פנה ישירות למיק – קישור לסרטון א' וסרטון ב'.

הכישלון האפי המבריק האחרון של מיק, בו הוא מנסה להפריך את הרעייה המתחדשת, הוא זהב קומי אמיתי. הוא ואיזשהו בחור הודי אקראי, יצאו בניסיון להפריך לחלוטין את כל ההיבטים של מרעה מתחדש. האמת, התרגשתי, מכיוון שטיעוני-נגד טובים מחזקים בעצם את הצד שלי. בסרטון שלהם, הם מבקרים את המאמר המחקרי שנקרא White Oak Pastures. מדובר במאמר מאוד מעמיק ומיק והבחור ההודי האקראי הכניסו את עצמם לצרות, כי הסרטון שלהם הוא רק 12 דקות אז… ראיתי הרבה ניסיונות הכחשה מוזרים על ידי הקהילה הטבעונית, אבל זה זכה בפרס "אפס כיסוי". אפילו צפיתי בו פעמיים מתוך החשש שאולי פספסתי משהו.
אחרי זה שיתפתי את הסרטון עם קהילת ה'אוכלי כל אתיים' שלי כדי שיבדקו אם פספסתי קטעים טובים, אבל הם היו מבולבלים כמוני. הם לא מצאו כלום. שום דבר. אפס. במשך 12 דקות הם למעשה בנו טיעון משכנע לרעייה מתחדשת, אז אנחנו בתנועת ההתחדשות מודים לך מיק ולבחור ההודי האקראי. אנו מודים לכם מאוד. אני לא מתכוונת לשתף את הסרטון, מכמה סיבות. ראשית, כבר שיתפתי סרטון אחד של מיק ואני לא מתכוונת להגדיל ת הצפיות שלו ביוטיוב. שנית, אני רוצה לחסוך מכם את 12 הדקות של אזור הדמדומים. ושלישית, זה באמת מאוד מגוחך. אם מעניין אתכם להפנים עד כמה 'מיק הטבעוני' באמת לא מעודכן בנוגע לחקלאות המתחדשת ועד כמה אין לו שום עניין בחקלאות כזו או אחרת, חפשו את זה בגוגל.

בנוגע למדע הקיים בבסיס החקלאות המתחדשת, ברצוני להפנות אותכם למאמר קודם שלנו באתר, בו דובר על המחקר White Oak Pastures ועל עוד רבים אחרים.

כפי שצויין קודם לכן, אנו דנים במרעה מתחדש ובניהול הוליסטי בסדרת מאמרים שהעלנו לאתר וכיסתה את הניסיונות הכושלים של אד ארת'לינג. אין טעם לחזור על עצמנו כאן, אז בבקשה היכנסו לקרוא את הקישור הבא.

אז, חבריי ועוקביי הנאמנים, בזה מסתיים הפרק על מדוע טבעונים אובססיביים כל כך לגבינו – אוכלי-הכל האתיים, ומדוע חקלאות מתחדשת מרעידה את הלבבות הקטנים שלהם.

הערה – נעמה עציץ:
בשלב זה במאמר שיתפה לאנה את תגובתו של מיק שהושארה בעמוד הפייסבוק של 'אוכלי-כל אתיים'. לאחר מכן היא הוסיפה את התגובות שלה ואת הדיון שהתפתח ביניהם שם. הדיון סבב סביב נושאים של אקלים, פליטות פחמן, אקולוגיה וחקלאות. בחרתי לא להמשיך לתרגם מכיוון שההתנסחות הייתה לא נוחה לתרגום והרגשתי שזה יצא לא מובן. אתם מוזמנים להיכנס למקור ולקרוא אותו באנגלית. את נושא האקלים והאקולוגיה אני אכסה בהדרגה בערוצים/עמודים שלי, כך שתוכלו לקבל על כך מידע בעברית באופן בהיר ומובן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *