לא תדון ב"מדע התזונה" מבלי להבין את הכוח המניע שלו | בלינדה פטקי

"לא תדון ב"מדע התזונה" מבלי להבין את הכוח המניע שלו"
מאת: בלינדה פטקי
למקור לחצו כאן.

על המחברת:
בלינדה פטקי היא אשתו של ד"ר גארי פטקי – מנתח אורתופד מאוסטרליה שסייע למטופליו לשפר את בריאותם ואף להימנע מהצורך בניתוחים ותרופות, באמצעות תזונה דלת פחמימה. כאשר ניסיונות ההשתקה והחקירה נגד גארי החלו, פתחו בלינדה וגארי במסע לניקוי שמו ועל הדרך גילו תגליות מרעישות בנוגע לאינטרסים ואידיאולוגיות המעורבים בהנחיות התזונה הרשמיות ומערכת הרפואה המודרנית. בסוף 2018 נוקה ד"ר פטקי מכל ההאשמות וקיבל התנצלות בכתב מהמועצה הלאומית של הסוכנות האוסטרלית לרגולציה רפואית.

הלוואי שיכולתי לומר שפרסום הסקירה שלי בנושא 'ההשפעה העולמית של הכנסייה האדוונטיסטית של היום השביעי על דיאטה' היא סיכום של שנות המחקר המקיף שעשיתי בניסיון להוכיח שגארי הושתק בגלל שהוא דוגל בעקרונות תזונה דלת פחמימה ושומן בריא – אך זה מעולם לא היה עניין של מדע.

הסקירה הינה פרספקטיבה היסטורית על האידיאולוגיה של 'הכנסייה האדוונטיסטית של היום השביעי', והשפעתה לאחר מכן על "מדע" התזונה והנחיות התזונה ברחבי העולם.

אני חושבת שהסקירה על הפרסומים שנכתבו על ידי אדוונטיסטים, צריכה להיות קריאת חובה לכל מי שרוצה ללמוד תזונה או לכתוב על מדיניות התזונה. במיוחד כאשר חושבים על דוקטרינת התזונה הנוכחית; המתייחסת לדגנים כ'פרה קדושה' ומשמיצה חלבון ושומן מהחי, מה שהפך להיות 'בשורת האמת'.

מתקיימת הטפה לגבי היתרונות של תזונה צמחית מבוססת דגנים מלאים על ידי איגוד הדיאטנים של אוסטרליה, איגוד סוכרת אוסטרליה וקרן הלב של אוסטרליה, כולם בעלי קשרים עם חברת המזון המעובד "סניטריום בריאות ורווחה", הנמצאת תחת בעלות מלאה של הכנסייה האדוונטיסטית.

לאחר שאסביר מעט על המחקר שלי, בתקווה שתקדישו זמן לקרוא אותו, אשתף התקציר והמבוא לסקירה (פלוס קישור למאמר המלא).

המחקר שלי לגבי אינטרסים אידיאולוגיים המקדמים את ההצהרה ש"דגנים הם טובים, בשר הוא רע", החל בשנת 2014, לאחר שגיליתי שהעד המומחה בחקירה של בעלי עובד עבור חברת "סניטריום" באוסטרליה. גארי הוא מנתח אורתופד מלונסטון שבטזמניה, שעבר חקירה ולאחר מכן השתקה על ידי המועצה הרפואית בטזמניה, בעקבות כך שהמליץ ​​למטופליו להפחית את צריכת הסוכר ובגלל שדגל בעקרונות של תזונה דלת-פחמימה ועתירה בשומן בריא לשיפור הבריאות.

אני מאמינה שהוא הרופא היחיד בעולם שנאסר עליו לספק למטופליו את הטיפול הטוב ביותר, טיפול שהינו בעל פוטנציאל לסכן את הטיפול שלהם, שיוצר נזק. למרבה המזל, הוא בוחר שלא לכבד את החלטת הוועדה הרפואית.

במהלך 4 השנים האחרונות הייתי מרותקת מההיסטוריה של הנחיות התזונה הצמחוניות/טבעוניות 'מבוססות הצומח'. חלק נכבד מאוד מהן מגיע מאידאולוגיה המבוססת על כתביה של 'הנביאה' אלן ג'י ווייט, מייסדת שותפה של 'הכנסייה האדוונטיסטית של היום השביעי' ומביאת המסר בנוגע לרפורמה הבריאותית שלהם בשנת 1863, מסר המעודד הימנעות מאלכוהול, טבק, תבלינים, תה, קפה ובָּשָׂר. אמונתה של ג'י ווייט לגבי "חובתה של הכנסייה לעסוק באופן פעיל בחינוך לבריאות הציבור כדי לשלוט בתאוות ובתשוקות השפלות", מבדילה את הכנסייה הזו מזרמים דתיים גדולים אחרים.

אלן ג'י ווייט כתבה שתי הצהרות שמדגישות את אמונותיה של הכנסייה האדוונטיסטית בעד דגנים ונגד בשר:
"דגנים, פירות, אגוזים וירקות מהווים את התזונה שנבחרה עבורנו על ידי בוראנו."
"קיום ושימור חיים דתיים יכול להיות מוצלח יותר אם נפטרים מהבשר, שכן דיאטה זו מעוררת נטיות של תאווה פעילה ואינטנסיבית, והיא מחלישה את המוסר ואת הטבע הרוחני".

גם אלן ג'י ווייט וגם ד"ר ג'ון הארווי קלוג דגלו בהימנעות מאכילת בשר כדי לסייע בהפחתת מחשבות לא טהורות ו"נטייה חייתית". הם האמינו שאכילה בניגוד לחוקי הטבע מובילה ל"רשעות-עצמית" (אוננות/אונניזם), שנחשבה כחטא האולטימטיבי. עם הזמן, "נזקי הבשר" נקשרו לבעיות בריאותיות נוספות. אלן ג'י ווייט טענה שהחיזיון שהיא קיבלה מאלוהים ב-1864 הראה לה ש"בשר גורם גם לסרטן".

עד לשנת 1900, התחילה אלן ג'י ווייט למקד את המסרים שלה נגד בשר כלפי בקר חולה. לידתה של תעשיית המזון (חברת סניטריום נוסדה בשנת 1898) נועדה לתמוך במסר הבריאות האדוונטיסטי; "עסקי המזון הבריאותי… מטרתם לספק לאנשים מזון שיחליף את הבשר, וגם את החלב והחמאה… שבגלל מחלות הבקר, הופכים מעוררי התנגדות יותר ויותר". תיעוד מועידת האיחוד האוסטרלי, 1 בינואר 1900. יעוץ בנושא דיאטה ומזון, עמ' 350.2 536

עד המאה ה-21, חטא האוננות, האזהרות שהבשר גורם לסרטן והדאגה לגבי חולי של בקר – לא השפיעו על הלא-מאמינים כמו שקיוותה הכנסייה, והכנסייה האדוונטיסטית של היום השביעי יצרה קמפיין מחודש נגד בשר עם התמקדות ב"שינויי האקלים".

על ידי שילוב של דת, מדע, פילוסופיה ופוליטיקה, הצליחה הכנסייה האדוונטיסטית לבסס רציונל מדעי לצמחונות ולכרות ברית עם קבוצות לובי חזקות מאוד – טבעונים ותעשיית המזון.

"מדע התזונה" החדש הצביע על אכילת בשר לא רק כפגיעה באנשים – אלא גם כפגיעה בכדור הארץ!


ההשפעה הגלובלית של הכנסייה האדוונטיסטית של היום השביעי על דיאטה

הסקירה (נ"ע: של האדוונטיסטים בנוגע לתזונה), שפורסמה ב-22 באוגוסט 2018, דנה בתפקיד התזונה בתיאולוגיה האדוונטיסטית של היום השביעי וכיצד השתמשו האדוונטיסטים במחקר ובאוונגליזם רפואי כדי לקדם את הצמחונות בקרב הציבור הרחב.

מחברי הסקירה: ג'ים אי בנטה, ג'רי וו לי, ג'ורג'יה הודג'קין, זאן יי, אנדריאה פאניקה וג'ואן סבאטה – מכירים בניגוד האינטרסים שלהם: "כל המחברים הם אדוונטיסטים של היום השביעי המועסקים באוניברסיטה המזוהה עם כנסייה זו. לאוניברסיטה לא היה חלק בעיצוב המחקר, בכתיבת כתב היד ובהחלטה לפרסם אותו".

מבוא הסקירה: במשך אלפי שנים, מסורות של אמונות רבות עודדו מאמינים להגביל את אכילת הבשר, גם אם זה באופן זמני. הכנסייה האדוונטיסטית של היום השביעי, שנוסדה באמריקה באמצע המאה התשע-עשרה, יצרה קשר מפורש בין התיאולוגיה והמזון כדי לעודד אורח חיים צמחוני בקרב חסידיה הקיימים והפוטנציאליים. הכנסייה השפיעה גם על תזונתם של אנשים שאינם חברים בה ברחבי העולם, באמצעות המבנה הארגוני השאפתני שלה המוקדש לחינוך, בריאות, ופיתוח וייצור המוני של מזון צמחי כגון חיקויי בשר, דגני בוקר וסויה. בסופו של דבר, תוצאות מחקר שנערך בקרב אדוונטיסטים צמחוניים ובאוניברסיטאות המקושרות לכנסייה, תרמו רבות להבנה המדעית בנוגע להשפעות הבריאותיות של תזונה צמחונית ולשינויים תזונתיים של החברה בכללותה.

תקציר של הסקירה: הדגש על מיסיון בריאותי בתוך תנועת האדוונטיסטים של היום השביעי (SDA) הוביל לפיתוח של סניטריומים (נ"ע: בתי הבראה) באמצע המאה התשע-עשרה באמריקה. מתקנים אלה, שהבולט ביותר מביניהם נמצא בבאטל קריק שבמישיגן, יזמו את הפיתוח של מזון צמחוני כגון דגני בוקר וחיקויי בשר. הכנסייה האדוונטיסטית עדיין מפעילה מתקני ייצור מזון ברחבי העולם.

אני עוצרת לרגע כדי להסביר שאלן ג'י ווייט הגיעה לאוסטרליה בין השנים 1889 ל-1900 כדי להקים כנסייה, בית דפוס, בתי ספר, אוניברסיטה וחברה של דגני-בוקר כמו קלוג'ס. חברת "סניטריום בריאות ורווחה" היא חברת מזון מעובד בבעלות מלאה של הכנסייה האדוונטיסטית של היום השביעי, וככזו היא אינה משלמת מסים. החברה מבוססת באוסטרליה וניו-זילנד והיא מייצרת דגני בוקר, משקאות של ארוחות בוקר, חמאות בוטנים, חלב סויה ושקדים וקינוחים קפואים. המותגים Bean Supreme, Naked Locals ו-Alternative Meat Co – נמצאים תחת הכותרת Life Health Foods Australia של חברת סנטוריום.

אין לי ספק שהנחיות התזונה והבריאות שלנו הפכו ל"מבוססות צומח" ושהן אנטי בשר אדום ושומן רווי מהחי. המדריך האוסטרלי לאכילה בריאה מלא במזון מעובד, וכפי שגרי אומר, "צריך לשלוח צוות הצלה שיבצע חיפוש כדי להצליח למצוא הבשר האדום". האם ראיתם את מדריך התזונה האחרון של MyPlate מטעם משרד החקלאות של ארצות הברית? בשר אפילו לא נמצא שם יותר!

חזרה לסקירה. "הדיאטנית הראשונה של "סניטריום באטל קריק" (לנה פרנסיס קופר) הייתה מייסדת שותפה של איגוד הדיאטה האמריקאי אשר בסופו של דבר דגל בתזונה צמחונית. הכנסייה האדוונטיסטית הקימה מאות בתי חולים, מכללות ובתי ספר תיכוניים ועשרות אלפי כנסיות ברחבי העולם – כולם מקדמים תזונה צמחונית. כחלק מ"מסר הבריאות", תזונה ממשיכה להיות היבט חשוב במאמציהם האוונגליסטים של הכנסייה. בנוסף לקידום תזונה צמחונית והימנעות מאלכוהול, הכנסייה השקיעה גם משאבים כדי להראות את היתרונות הבריאותיים בדיאטה זו באמצעות מחקר. חלק גדול ממחקר זה נערך באוניברסיטת לומה לינדה שבדרום קליפורניה, שם נערכו שלושה מחקרי עוקבה פרוספקטיביים במשך 50 שנה. המחקר הנוכחי – "Adventist Health Study-2", כלל 96,194 אדוונטיסטים מרחבי צפון אמריקה בשנים 2003–2004 במימון המכון הלאומי לבריאות. מחקרי בריאות אדוונטיסטים הוכיחו שתזונה צמחונית קשורה לחיים ארוכים יותר ולבריאות טובה יותר.

ניתן לקרוא את המאמר כאן.
דתות 2018, ט(9), 251; doi:10.3390/rel9090251

יש שיטענו שאורח החיים האדוונטיסטי של היום השביעי הוא מה שמקדם אריכות ימים, ולא רק התזונה שלהם. הם נמנעים מסיגריות, אלכוהול וסמים וחלקם נמנעים גם מקפה, תה ומשקאות קלים המכילים קפאין. ישנה קרבה מדהימה בקרב הקהילות האדוונטיסטיות, עם ערכים של מתינות, שמירת שבת, רוחניות, פעילות גופנית קבועה ושינה, והציפייה לביאתו השנייה של ישו המשיח (שהם מקווים שתהיה בימי חייהם) נחשבת גם היא כגורם המסביר את תוחלת החיים הארוכה שלהם.

"מדעי התזונה זו דיסציפלינה שהתחילה מבחינה כרונולוגית בו זמנית עם האדוונטיזם."
המחלקה לתזונה של ג'ואן סבטה, אוניברסיטת לומה לינדה, 2001

אחד ממחברי המחקר על 'ההשפעה הגלובלית של הכנסייה האדוונטיסטית על לימודי דיאטה', פרופסור ג'ואן סבטה מהמחלקה לתזונה באוניברסיטת לומה לינדה, הציג מצגת על "ההשקפות המקראיות והאדוונטיסטיות על עולמו של התזונאי" ב'סימפוזיון התנ"ך השני והמלגה האדוונטיסטית ברפובליקה הדומיניקנית' במרץ, 2004.

ג'ואן סבטה קובע; "רוב התפיסות האדוונטיסטיות על תזונה סוכמו בספר היעוץ על דיאטה ומזון (לבן, 1938). ספר זה הוא אוסף המכיל את כתביה השונים של אלן ווייט בנושא, שנאספו באופן מכוון בסוף שנות ה-20 במטרה שישמשכספר לימוד לסטודנטים בבית הספר לתזונה בקולג' הרפואי אוונגליסטי (שנקרא היום אוניברסיטת לומה לינדה). מאז, הוא משמש כ'מדריך עזר' לאדם הממוצע, לכמרים ולאנשי מקצוע בתחום הבריאות שמחפשים אחר הדרכה, השראה או דוגמא להתנהגות נורמטיבית. הספר מספק סיבות רוחניות ובריאותיות למאמינים, לבצע שינוי בתזונה שלהם, והוא גם יוצר קשר המוסבר ברהיטות, בין הרגלי תזונה לבריאות פיזית ורוחנית".

(אוונגליזם רפואי הוא הזרוע הימנית של הכנסייה האדוונטיסטית ועשוי לשמש כדחיפת הצטרפות לאדוונטיזם.)

המחבר ממשיך; "הספר לא עוסק רק בדברים כלליים. יש בו עצות בנושא דיאטה ומזון עם המלצות מאוד ספציפיות על מה לאכול, איך לאכול וממה להימנע. מופיעות בו המלצות לצריכה של פירות, ירקות, דגנים, קטניות ואגוזים; והימנעות מבשרים, תבלינים, קינוחים כבדים ומשקאות ממריצים. מעבר למזונות, הוא עוסק בכמה רכיבים תזונתיים ידועים מאותה התקופה: שומנים וחלבונים. הספר עוסק במרכיבי תזונה, מזון ודפוסי תזונה. בסך הכל, בהתבסס על השקפת הספר הזה ולמרות ההשפעות התרבותיות – המסר הברור של אימוץ תזונה פשוטה המבוססת על מזון צמחי והימנעות מבשר, תוך צריכה של כמה מוצרים מן החי כמו חלב וביצים (דיאטה שזכתה לכינוי צמחונות-אובו-לקטו) – שרד בהרבה מדינות והמשיך להתקיים לאורך השנים באדוונטיזם.

(PDF) השקפות תנ"כיות ואדוונטיסטיות על עולמו של תזונאית.
זמין ב: https://www.researchgate.net/publication/242310948_BIBLICAL_AND_ADVENTIST_VIEWS_OF_A_NUTRITIONIST'S_WORLD [נגישה ל-25 באוגוסט 2018].


עקרונות הדל פחמימה ושומן בריא – היכן הם משתלבים בסיפור?

במשך שנים טענתי שהחקירה של גארי על ידי המועצה הרפואית הטסמנית של 'הסוכנות האוסטרלית לרגולציה רפואית', שנמשכה שנתיים וחצי, מעולם לא הייתה בנוגע למדע הקשור לעקרונות של תזונה דלת פחמימה-שומן בריא. במשך יותר מ-100 שנה, נבנו הנחיות התזונה והבריאות שלנו על אינטרסים ואידיאולוגיה, והפכו לצמחוניות. ההנחיות, שהפכו לספר חוקים קפדני, מוגנות בחירוף נפש על ידי עמותות וגופים רגולטוריים עם קשרים לתעשייה.

ניסינו לציין בפני 'הסוכנות הרגולטורית לרפואה אוסטרלית', שפרופסור מארק וולקוויסט, העד המומחה היחיד בתיק של גארי, הועסק על ידי "חברת סנטוריום בריאות ורווחה" ושהכנסייה האדוונטיסטית משתמשת בספר התזונה שלו כאחד משני ספרי הלימוד בתוכניות הבריאות החינוכיות-קהילתיות שלהם. ספר הלימוד "מזון ותזונה" מתיישב עם המסר הבריאותי לגבי 'צמחונות אובו-לקטו' של הכנסייה. ספר הלימוד הנוסף שנעשה בו שימוש נכתב על ידי קרייג ווינסטון, פרופסור לתזונה מאוניברסיטת אנדרוז וחבר במשרדי הבריאות האדוונטיסטים.

"אני מכבד כל אדם ואדם באמונתו האישית והדתית. הדאגה שלי היא כאשר אידיאולוגיה דתית הופכת למעורבות אינטרסנטית ויש לה את היכולת להשפיע על הנחיות התזונה. כאשר לתאגיד הכנסייה יש את היכולת להגן על המסרים לגבי דגנים ודגני-בוקר ולהעניש את תומכי הדל פחמימה – אז משהו כאן לא תקין."

כחלק מ'פורום יצרני דגני הבוקר האוסטרלי' (ABCMF) – קבוצה במימון חבריה הפועלת תחת מטריית 'מועצת המזון והמכולות האוסטרלית' ומתנהלת תחת שם המותג Cereal 4 Brekkie – משלם תאגיד הכנסייה "סניטריום" לאיגוד הדיאטנים של אוסטרליה 23,000 דולר עבור שותפות תאגידית והאפשרות "להשפיע, לשמור ולהגן אקטיבית" על המסר של המותג Cereal 4 Brekkie (נ"ע: מותג של מעדן שיבולת שועל)

אני מודאגת מאוד מכך ששמו של גארי הופיע תחת הכותרת של "הגנה אקטיבית" במסמכים של 'פורום יצרני דגני הבוקר האוסטרלי' שהודלפו לאחרונה. אני סבורה ש'איגוד הדיאטנים של אוסטרליה' משמש כאמצעי להעניש תומכי תזונות דלות-פחמימה, במיוחד אנשי מקצוע מתחום הבריאות, במטרה להגן על האינטרסים של החסויות הארגוניות שלהם. המנכ"ל של 'איגוד הדיאטנים של אוסטרליה' כתב שני מכתבים למנכ"ל בית החולים של גארי ב-2013 וב-2014, עם דרישה להשתיק את גארי. דיווחים מטרידים בנוגע לגארי דווחו לוועדה הרפואית של 'הסוכנות הרגולטורית לרפואה אוסטרלית' זמן קצר לאחר התקשורת האחרונה איתם, ולאחר מכן הוא נחקר במשך שנתיים וחצי. הפסיקה שלהם היא לכל החיים ואינה ניתנת לערעור, זאת למרות שאין מקרה אחד של תלונה של מטופל או פגיעה בחולה בנוגע לגארי.


ציטוטים נבחרים של אלן ג'י ווייט, שנאספו על ידי ד"ר גלן ד.טופנברג.

חשוב להבין את החזון והכתבים של רפורמת הבריאות של אלן ג'י ווייט, תוך התחשבות בנסיבות התקופה ובמצבים החברתיים והבריאותיים של אז. בסוף המאה ה-18, תחילת המאה ה-19, הבעיות הבריאותיות הגדולות ביותר איתם התמודדו האנשים היו בעיות עיכול ומגפות של מחלות מדבקות. התעשייה פרחה וכך גם 'תנועת המתינות). (נ"ע: Temperance movement – תנועה המקדמת הפחתה או הימנעות מצריכת אלכוהול)

בעוד שיש לנו שליטה על רוב המחלות המדבקות, אנו עומדים במאה ה-21 בפני צונאמי של מחלות לא מדבקות. ומתוך המצב הזה, עלינו לחשוב על בריאות מונעת וניהולה בצורה שונה לגמרי.

אנשים עם מחלה מטבולית לא יכולים לשאת פחמימות. בניגוד ל-50 השנים האחרונות של המלצה על דל שומן וכמות בינונית/עתירת פחמימות, טיפול באמצעות הפחתת פחמימות חייב להיות מוכר כאופציה בטוחה, במיוחד בטיפול בסוכרת מסוג 2. המסגרת הנוקשה של טיפול בחולים, פוגעת בקהילה ובתקציבי הבריאות ברחבי העולם.

אני חולקת איתכם קישור למסמך A SIMPLE DIET A SPECTACULAR PLAN עם הפניות מאת ד"ר גלן ד.טופנברג, כי חשוב להבין מאיפה מגיעים המסרים של "דגנים זה טוב בשר זה רע".

החזון והכתבים של אלן ג'י ווייט מלפני 150 שנה לא רק השפיעו על האמונות והחינוך של 'הכנסייה האדוונטיסטית של היום השביעי', אלא גם השפיעו בצורה משמעותית על הנחיות התזונה והבריאות ברחבי העולם במאה השנים האחרונות. האידיאולוגיה שלהם נגד בשר אדום/שומן רווי מהחי, מתיישבת באופן מושלם עם המסרים של תעשיית המזון המעובד התומכת בדגנים וטבעונות, ואכן, הנחיות 'מבוססות צומח' הולכות ומתחזקות מדי שנה.

פרק מתוך 'מתינות נוצרית והיגיינת תנ"כית', מאת אלן ג'י ווייט, 1890

  • חוק האלוהים אומר "חובתנו הראשונה, שהיא לאלוהים, לעצמנו ולחברינו, היא לציית לחוקי אלוהים. אלה כוללים את חוקי הבריאות". "זהו חטא אמיתי להפר את חוקי הווייתנו, כפי שזה חטא להפר את עשרת הדיברות. לעבור על אחד מהם זה להפר את חוקי אלוהים".
  • "קיום ושימור חיים דתיים יכול להיות מוצלח יותר אם נפטרים מהבשר, שכן דיאטה זו מעוררת נטיות של תאווה פעילה ואינטנסיבית, והיא מחלישה את המוסר ואת הטבע הרוחני".
  • "על ידי השימוש בבשר מתחזק הטבע החייתי, והטבע הרוחני נחלש." "השימוש הנפוץ בבשר של חיות מתות הוא בעל השפעה מתדרדרת על המוסר."
  • "סרטן, גידולים וכל המחלות הדלקתיות נגרמים בעיקר מאכילת בשר."
  • "בכל חלקי העולם ייקבעו התנאים לאספקה של חלב וביצים. ובבוא העת אלוהים יודיע לנו מתי לוותר על המצרכים הללו."
  • "עסקי המזון הבריאותי… מטרתם לספק לאנשים מזון שיחליף את הבשר, וגם את החלב והחמאה".
  • מה לגבי דגנים? "זוהי חובה דתית לכל נערה ואישה נוצרייה ללמוד מיד להכין לחם טוב, מתוק וקליל מקמח חיטה לא קלוף. אמהות צריכות לקחת את בנותיהן איתן למטבח כשהן צעירות מאוד, וללמד אותן את אומנות הבישול".
  • "המזון שלנו פשוט ובריא. על השולחן שלנו אין חמאה, בשר, גבינה, אין תבשילים שומניים. מזון צריך להיות מוכן בצורה פשוטה ככל האפשר, ללא כמות מופרזת של מלח".
  • "אמהות רבות עורכות שולחן שהוא מלכודת למשפחה. בשר, חמאה, גבינה, מאפים עשירים, מאכלים מתובלים ותבלינים – נצרכים בחופשיות על ידי מבוגרים וצעירים כאחד. הדברים האלה ממלאים את תפקידם בלשבש את הבטן, להסעיר את העצבים ולהחליש את האינטלקט. האיברים המייצרים דם אינם יכולים להמיר דברים כאלה לדם טוב. השומן במזון מקשה על העיכול".
  • באיזו צורה עדיף להשתמש בשמן – "כאשר מכינים שמנים כראוי, מזיתים, אגוזים, והם מחליפים את המקום של החמאה והבשר. השמן, כפי שנאכל בזית, עדיף בהרבה על שמן או שומן מן החי״.
  • "שמן זית כפי שנאכל בזית, משמש כחומר משלשל. השימוש בו יימצא מועיל לצריכה, והוא מהווה ריפוי לקיבה דלקתית ומגורה". "השמן שבזיתים הוא תרופה לעצירות ולמחלות כלייה."


לסיכום

אני מאמינה שחלק מההמלצות של גארי – להפחית פחמימות מעובדות, לשלב מחדש שומנים רוויים בריאים (חמאה מפרות אוכלות-עשב למשל) ולכלול בשר אדום – נוגדות את כתבי הרפורמה הבריאותית של אלן ג'י ווייט ואת אמונותיה של 'הכנסייה האדוונטיסטית של היום השביעי'. אבל זה הולך לשני הכיוונים. רבות מהאמונות שלהם על תזונה צמחונית אינן מתיישבות עם דעותיו של גארי, עם המדע ועם הביוכימיה והפיזיולוגיה הבסיסית בנוגע לפחמימות, שברגע שהן נבלעות הן פשוט גלוקוז ומעלות את רמת הגלוקוז בדם.

יש יותר מדרך אחת להשיג בריאות. יש לתת לאנשים את כל המידע כדי שיוכלו לעשות בחירה מושכלת ולאפשר לאנשים לשקול אילו אסטרטגיות תזונה הן ברות השגה ובת קיימא, או במילים אחרות – מה הכי טוב עבורם.

בעוד ש'צמחונות אובו-לקטו' עשויה להועיל לאנשים מסוימים, אחרים מוצאים שדיאטות דלות פחמימות/קטוגניות עובדות להם טוב יותר. בואו נכבד ונתמוך בבחירה של 'אוכל אמיתי', כדי לעזור לאנשים לקחת בחזרה את השליטה על הבריאות שלהם בצורה הטובה ביותר שאנחנו יכולים.

המסר "דגנים זה טוב, בשר זה רע" מוגן בחירוף נפש.

אני רוצה לנקות את שמו של גארי, ולאפשר לאנשי מקצוע אחרים בתחום הבריאות להמליץ ​​בבטחה על עקרונות של 'דל פחמימה-שומן בריא' לאנשים, מבלי לחשוש מרגולציות. כאשר תזונת 'דלת פחמימה-עתירת שומן' תיכלל בהנחיות התזונה כאופציה, יחד עם כל גרסה של צמחונות שירצו, אני אהיה בשקט.

בלינדה פטקי
"אני תומכת בגארי פטקי ומאמינה במסר שלו. ברגע שאתם רואים את היתרונות של תזונת 'דל פחמימה-עתיר שומן' אתם לא יכולים יותר להתכחש להן."

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *