פודינג צ'יה ושיבולת שועל

המתכון הזה הוא מאוד גמיש. אפשר להכין אותו רק על בסיס צ'יה או רק עם שיבולת שועל. אפשר לשנות את יחס הנוזלים, אפשר עם חלב צמחי, עם מים או עם שניהם. בקיצור, שחקו עם זה איך שבא לכם. אני כותבת לכם פה את הגרסא המסויימת שאני אוהבת להכין, לקח לי קצת זמן להגיע אליה. אני ממליצה לכם פשוט להתחיל לנסות 🙂

אני נוהגת להכין לי בערב את הפודינג ולאכול אותו למחרת בבוקר. הצ'יה ושיבולת השועל סופגים די מהר את הנוזלים, כך שלא באמת חייבים לחכות לילה שלם. בנוסף, הצ'יה מאוד משביעה אותי ואני גם אוהבת להוסיף הרבה פירות, כך שלפעמים אני אוכלת חלק בבוקר וחלק מאוחר יותר או למחרת, בבוקר הבא. אפשר גם לחלק לצנצנות ולקחת מחוץ לבית.

לפני הכניסה למקרר. תוך דקות הצ'יה ושיבולת השועל ספגו חלק גדול מהמים.

פודינג צ'יה ושיבולת שועל:

  • כף וחצי זרעי צ'יה
  • 2 כפות גדושות שיבולת שועל דקה
  • 2/3 כוס מים (או חלב צמחי שאתם אוהבים)

הכנה:

  • מערבבים ושמים בכלי סגור במקרר.
  • כשמוכן (יום למחרת או כמה שעות אחרי) מערבבים שוב ומוסיפים המתקה ופירות שמתחשק. אני אוהבת להוסיף מעט חלב שקדים (אפשר להוסיף אותו מראש), כפית סילאן ומלמעלה מלא פירות.
  • אופציות לתוספות – אגוזים/שקדים קצוצים, פצפוצי שוקולד, חמאות אגוזים, טחינה, פירות יבשים, קוקוס טחון, קינמון ועוד.

תהנו!

6 Comments

    1. היי נורית 🙂
      בעיקרון המתכון הבסיסי הוא 3 כפות צ'יה על כוס נוזל. ההמלצה שלי היא להתחיל מהיחס הזה ואז לשחק עם זה איך שאת אוהבת, יכול להיות שתגלי שאת מעדיפה יותר צ'יה (ואז התערובת תצא סמיכה יותר) או פחות (אם את רוצה יותר דלילות). בהצלחה ואשמח שתעדכני איך הולך לך 🙂

  1. תום

    יוצא לי מאוד נוזלי, כאילו הצ'יה לא מספקת מה שהיא אמורה לעשות, זה לא ממש פודינג, אפשר לשתות את זה.
    האם להפחית במים עוד יותר? או שהצ'יה שלי לא טובה?

    1. היי תום 🙂 אם יוצא נוזלי אז פשוט צריך להוריד את הנוזלים ביחס לצ'יה ולשיבולת שועל. יכול להיות שאני הכנתי בכוס קטנה יותר או שמזגתי בכף גדולה יותר ולכן זה התגבש לי. אז או שמפחיתים בנוזלים או שמוסיפים עוד צ'יה (אפשר גם שיבולת שועל)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *