עצלני בשלני – נגישות

בוקר טוב עצלנים שלי, אנחנו בפינת #עצלני_בשלני והטיפ שלנו להפעם הוא: נגישות! תגידו את האמת, נכון שכשאתם מגיעים הביתה עייפים או כשאתם קצרים בבוקר בזמן, הסיכוי שתכינו לכם משהו בריא ואיכותי לאכול שואף לאפס, אלא אם כן מישהו יגיש לכם אותו על מגש של כסף? אם אתם כמוני, אז התשובה היא שמה שיקרה זה שאתם פשוט תחטפו זבלול לא בריא או שתוציאו כסף בחוץ.
לקח לי זמן להבין שדברים שנראו לי פעם סתם טרחה מיותרת, בעצם יכולים לחסוך לי המון כסף, זמן וחוסר בריאות. פעם חשבתי שזה נורא מטופש לסדר דברים בצנצנות או לקנות כלים מיוחדים לאיכסון, זה הרי רק עוד עבודה, עוד כסף, תופס עוד מקום במטבח וגורם לעוד שטיפות כלים, היום אני מבינה כמה טעיתי. עוד דבר שהבנתי פה הוא שהנגישות מבחינת לדאוג שהמוצרים יהיו בבית היא קריטית. אם אני מחליטה פתאום שאני רוצה מקושקשת אני לא אוכל להכין אותה אם לא יהיו לי כל המצרכים בבית, נכון? אז יש פה גם איזושהי לקיחת אחריות לדאוג לעשות קניות ושתמיד יהיה בבית את מה שצריך.
כשעברנו לבית החדש שלנו פה בקליפורניה, החלטתי שהפעם הדברים יהיו אחרת. הפעם הכל יהיה נגיש ככה שאני לא אקבל סחרחורת רק מלחשוב על למצוא עכשיו את חבילת הקמח הפתוחה שנמצאת בתוך שקית ניילון שסגורה בגומיה ומתחבאת איפשהו בפריזר ושברגע שאני אפתח אותה היא תפזר עליי ומסביבי ענן של קמח. הפעם אני לא אצטרך לקום רבע שעה מוקדם יותר רק כדי לשטוף ולקצוץ פירות לשייק או להתחיל לחפש איפה שמתי את האגוזים, הגוג'י ברי, הצ'יה וכו'. הפעם אני לא אזכר פתאום שאני רוצה חביתה אבל אין קמח או קאלה נמק או לא משנה מה.
אז החלטתי וקיימתי, תשמעו זה עובד!

הצלחתי להשיג פה כמה דברים משמעותיים:
1. מהירות – מהיר וקל לי יותר להכין הכל
2. בריאות – אני אוכלת הרבה יותר טוב ובריא
3. חיסכון בסופר – אני חוסכת כסף על שטויות שבעבר הייתי קונה כשרציתי שיהיו לי פתרונות נגישים בבית, הקניה הקבועה שלי הפכה להיות בריאה יותר, ובריא יותר זה אומר הרבה פעמים אקולוגי וזול יותר
4. חיסכון בחוץ – אני חוסכת הרבה כסף על אכילה בחוץ
5. גיוון – עם הנגישות אני מצליחה הרבה יותר בקלות לגוון לי את המנות ולהנות ממוצרים שווים שלא הכרתי קודם, וגם יש לי יותר כסף לקנות אותם עכשיו שאני מוציאה פחות על שטויות
6. אקולוגיה – למרות שאני קונה יותר מיכלי איכסון, בתמונה הרחבה אני מתנהלת בצורה אקולוגית יותר כי אני אוכלת פחות בחוץ ואני אוכלת מזונות בריאים יותר שלא מגיעים באריזות. מה שאומר הרבה פחות כלים חד פעמיים, במיוחד כאן בארה"ב שמאוד מקובל פה בהרבה מקומות להגיש בכלים חד פעמיים, הרבה יותר מזונות בסיס שנמכרים במשקל ולא באריזה סגורה מראש.

 

הנה כמה טיפים בנוגע לנגישות שאולי יעזרו לכם:
* קניתי צנצנות בגדלים המתאימים בהתאם לתכנון מראש, החלטתי באיזה סוג של מיכלים ומכסים אני מעוניינת לפני שהוצאתי כסף
* אני שומרת צנצנות של מאכלים שונים כמו ריבות וקטניות
* אני שומרת קופסאות מוצלחות שנשארות לנו מטייק אווי, זה גם משמש אותנו אחר כך לטיולים
* אחת ההחלטות המוצלחות שעשיתי – לקנות "מילחיות", כלומר צנצנות עם מכסה מחורר לתבלינים שונים, ככה שאני לא חייבת להכניס אליהן כפית. אלה תבלינים שאני אוהבת לפזר בסלטים, כריכים, סמודי בוולס וכד'. דוגמאות לתבלינים שאני מאכסנת ב"מילחיות" הם זעתר, קקאו טבעי, סומק, קינמון.. זה רלוונטי כמובן רק לתבלינים שאתם קונים במשקל ואין לכם כבר "מלחייה" בשבילם.
* אני מייעדת מראש מקום לדברים החשובים שאני משתמשת בהם על בסיס יומיומי ככה שהם יהיו לי נגישים להוצאה והחזרה.
* במקפיא אני מאכסנת הרבה דברים בשקיות ריצ'רץ, למשל פירות או מאפינס שאני מחממת צ'יק צ'ק במיקרו. את השקיות אני שוטפת ועושה בהן שימוש חוזר. הן גם מאוד נוחות לטיולים ופיקניקים.
* אני בחרתי לי את "משפחת המוצרים" הקבועים שלי ומוודאת שתמיד יש לי אותם בבית, הרשימה הזו זה עניין של טעם ועדיפות אישית אבל אם תרצו שאשתף אתכם בה אז תגידו לי.
* יש לי פנקס קבוע על השיש וכל דבר שאני רואה שצריך לקנות אני מיד רושמת, ככה לא יקרה מצב שאני אתקע בלי מוצרים שצריך.

 

בטח יש עוד דברים שלא חשבתי עליהם עכשיו.
טיפ הנגישות מתחבר גם לעוד טיפים דומים שיגיעו בהמשך, כמו סדר וניקיון, אבל עליהם אני אכתוב בנפרד למרות שהם דומים, פשוט כי יש לי גם הרבה דברים להגיד עליהם .
גם הטיפ על הקפאת הירוקים שהעלתי כבר מתחבר לזה. בסופו של דבר כשאנחנו בתוך המירוץ שלנו, במיוחד אם אנחנו לא אוהבים לבלות במטבח, אז מזון נגיש ונוח הופך להיות לנו קריטי, גם כלכלית וגם בריאותית.
אני מקווה שהטיפ הזה עשה לכם חשק ליצור לעצמכם את המטבח הטבעוני הנגיש לכם, ככה שתוכלו להנות מאכילה קלה ובריאה ברמה היומיומית.
שתפו את הפוסט עם אנשים שזה יכול לעזור לכם ואתם כמובן מוזמנים להוסיף טיפים משלכם שעוזרים לכם להנגיש לעצמכם את הכנת המזון בבית.

 

נפגש בפוסט הבא, צ'או בומבינים!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *