שירים בתוך הראש

לכולנו נתקעים שירים בראש נכון? האם ניסיתם פעם לבדוק האם יש משמעות לשירים האלו? אני כן.
לא כל שיר שתקוע לנו כמו תקליט שבור מחזיק מאחוריו משמעות עמוקה, הרבה פעמים זה סתם איזה שיר ששמענו כשהיינו במקרה באיזו חנות או שמישהו לידינו זמזם, אבל לפעמים אנחנו עשויים לשים לב שפתאום מתנגן לנו שיר מסויים, כאילו משום מקום, שאולי דווקא יש לו משמעות לגבינו.
שירים בתודעה הם עוד דרך של האני הפנימי שלנו או המדריכים שלנו לתקשר איתנו, להזכיר לנו משהו או להעביר לנו מסר כלשהו.
אתם יודעים איך התחלתי להפוך ערנית לדבר הזה? כששמתי לב שפתאום צץ לי בראש שיר שאני עצמי כתבתי. יש לי מעל 100 שירים, הרבה מהם כתבתי לפני שנים רבות.
פעם זה היה מצחיק אותי, הייתי חושבת לעצמי איזה מוזר זה שפתאום אני שרה לעצמי שיר שכתבתי לפני שנים ולא ניגנתי אותו חודשים רבים או אפילו שנים.
בהמשך התחלתי לשים לב איזה שירים צצים לי בדיוק ובאלו סיטואציות. למדתי להבדיל בין השירים שצפים לי בתודעה בגלל סיבה מסויימת שנועדה להעביר לי מסר, לבין השירים שנתקעו לי בראש כי שמעתי אותם ברדיו או משהו כזה.
לא ששירים שאנחנו שומעים ברדיו או בחנות הם חסרי משמעות, גם הם עשויים להיות כאלה עם רמז או מסר, אבל שירים שצפים לנו מתוך התודעה הם שירים עם הקשר ישיר ועמוק יותר לנסיבות הפנימיות שלנו.

אז התחלתי לראות את הקשר בין השירים שצפו מתוך התודעה שלי לבין המחשבות שעברו לי בראש באותו הזמן או רגשות שהרגשתי באותו היום. פתאום, לשמוע את עצמי שרה בתוך הראש מילים שאני כתבתי, ולראות איך הן רלוונטיות למה שאני חשה ממש באותו הרגע… זו היתה תגלית נחמדה  🙂

לפעמים המילים שלי הן כמו סכין בבטן, כאילו מנערות אותי חזק כדי שאשים לב עם איזה סוג של מחשבות אני עדיין מזדהה, ולפעמים הן כמו ליטוף ללב, מזכירות לי מי אני ונותנות לי כוח.

זו הרגשה מאוד מוזרה ומיוחדת לקבל תזכורת מהשירים של עצמי, זה ממש כאילו האני העצמי שלי קורא מבפנים.. היי היי תתעוררי, אני פה, את זוכרת? את זוכרת מי את?
אבל זו גם הרגשה מיוחדת כשזה שיר של מישהו אחר, שיר כזה שפורט לנו על נימי הנפש ופתאום, בלי שום סיבה הגיונית, דווקא הוא, מתוך מיליוני השירים שאנחנו מכירים, צף לנו ממעמקי התודעה.
זה נחמד לא? איך שהתודעה שלנו עובדת, הזיכרון, הטריגרים, המנגנונים..

אנחנו לא מוזרים כמו שאנחנו חושבים על עצמנו, אנחנו פשוט מורכבים מהרבה חלקים שאנחנו יודעים עליהם מעט מאוד מבחינה שכלתנית, אבל יש לנו יכולת להבין הרבה דברים אינטואיטיבית, אם נהיה פתוחים לזה.
גם אם רב הנסתר על הגלוי, אין זה אומר שאנחנו גרגר חסר אונים בתוך אוקיינוס של חוויות, זה רק אומר שיש עוד כלים שעוד לא ניסינו להבין באמצעותם את המציאות. לא בטוח שכל הכלים זמינים לנו, אבל הדרך היחידה לדעת היא להשאר פתוחים, כי מי אמר שלא הכל אפשרי?  🙂

בתמונה: קישוט לבבי שתליתי בכניסה לבית

💙⁦💚💗💙💚💗💙💚💗💙💚💗💙💚💗

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *