מה קורה לגבר שעובר שחזור ערלה?

מה קורה לגבר שעובר שחזור ערלה ואיך זה משפיע על יחסי המין שלו? לפניכם עדות (מקוצרת מעט) של גבר אמריקאי המתאר את חייו ללא ערלה ואת השחזור העצמי שבצע:
"כמו הרבה בנים מהדור שלי בבריטניה, עברתי ניתוח מילה כמה ימים לאחר לידתי, על-ידי רופא. תמיד חשתי אי-נוחות כאשר העטרה שלי התככה בבגדים ולכן תמיד חיפשתי תחתונים צמודים כדי למנוע כמה שיותר את החיכוך. אי הנוחות היתה תמיד מקומית ונבעה מהשפעה ישירה של ניתוח המילה שעברתי.
האוננות לוותה לעיתים בחתכים בעור ואני למדתי לאונן עם קונדום.
בתחילת יחסיי עם בת זוגתי היו לה כאבים בעת החדירה וחשבנו שזה בגלל יובש בנרתיק, הנחנו שאצלי הכל נורמלי. התגברנו על כך על ידי שימוש בחומרי סיכה מלאכותיים. אני הבחנתי שעטרת הפין שלי מאוד לא רגישה ושהעור שלה הולך ונעשה עבה עם השנים. גיליתי שהאזור הרגיש ביותר באיבר המין שלי היה העור שבין אזור הצלקת של המילה לבין העטרה, ואז התחלתי להבין בפעם הראשונה עד כמה נפגעתי כתוצאה מניתוח המילה שעברתי. האזור הזה היה השריד לחלק הפנימי של עור הערלה, שכולה נכרתה כמובן.
קראתי מאמר בעיתון שעסק בשחזור ערלה ללא ניתוח, תוך שימוש בשיטה המתוארת בספרו של ג'ים ביגלו the joy of uncircumcising , התחלתי למתוח את עור הפין שלי באמצעות סרט דביק ומשקולת והזמנתי את הספר. הימים הראשונים היו קשים משום שעוד לא היתה לי את ההדרכה שבספר, אך התמדתי ושיניתי את מיקום הסרט הדביק עד שהיה לי נוח. במהלך השבוע הראשון נעשה לי בהדרגה קל יותר. בשבוע השני הספר של ג'ים ביגלו הגיע ונמצא מועיל ביותר.
בתום 10 ימים קרה הבלתי צפוי, התרגשתי לגלות שכאשר העטרה שלי מכוסה בעור בעזרתם של הסרט הדביק והמשקולת, היה לי נוח כפי שמעולם לא היה כל חיי. כל אי הנוחות שנבעה מהחיכוך עם הבגדים התחתונים נעלמה, זו היתה הקלה מדהימה.
עם השנים באו לידי ביטוי היתרונות הכתובים בספר של ביגלו. העטרה הפכה לרכה יותר, רגישה יותר וחוויתי עליה משמעותית בהנאה המינית. בנוסף, לאחר כ 10 שבועות אשתי ואני הבחנו שיחסי המין שלנו נעשו הרבה יותר קלים וכמעט ללא חיכוך, זאת תודות לתוספת העור שהשגתי. הערלה סיפקה עור עודף על הפין ובמהלך יחסי המין נצמד הפין (העטוף בעור הערלה) לקירות הנרתיק בעוד התנועה התרחשה בין שכבות העור של הפין עצמו. כאשר חותכים כל כך הרבה במילה כפי שעשו לי, זה לא אפשרי, והתנועה נעשית בין קירות הנרתיק לפין עצמו. ללא ספק עובדה זו מביאה תכופות לתלונות על יובש בנרתיק.
אני מבין שערלה משוחזרת לעולם לא תהיה כמו הערלה המקורית הטבעית, קצות העצבים אבדו והפרנולום (רקמת חיבור בין העטרה לגוף הפין) לא יוכל לשמש בתפקידו המקורי ולהחזיק את הערלה במקום.


הגיע הזמן שהרופאים והצוות הרפואי ילמדו את תפקידי הערלה. היא חשובה לפין כפי שהעפעפיים חשובות לעיניים. הערלה שומרת על העטרה רכה, לחה ורגישה ומגינה עליה בפני חיכוך. בעוד החלק החיצוני של הערלה שווה במבנהו לעור החיצוני של גוף הפין, החלק הפנימי שלו רגיש בצורה מדהימה. אילו הרופאים היו יודעים את תפקידי הערלה, הם לא היו ממהרים לכרות אותה והיו מוצאים דרכים אחרות מאשר להשחית את אברי המין של ילדים לשארית חייהם."

ישנן שלוש דרכים לשחזור ערלה:
1. הליך ניתוחי
2. מתיחה עצמית של הערלה (כמו בעדות הנ"ל)
3. הנדסת רקמות
***********************
קטע מתוך ספרו המרתק של רני כשר על המילה. לספר המלא:
http://fliphtml5.com/echd/oeax

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *