ברית מילה כניתוח רפואי

רק במאה ה-19 החלו לראשונה בארה"ב ובאירופה להתייחס למעשה המילה כמעשה רפואי שמהווה פתרון או מניעה של בעיות שונות כמו אוננות, אימפוטנציה, פימוזיס, עקרות, אפילפסיה, סיוטי לילה, הרטבת לילה, הומסקסואליות, אי שקט מיני בגיל מוקדם ועוד. המילה גם נחשבה על פי חלק מתומכי המילה דאז, כחיסון לבנים ולבנות מפני מחלות והפרעות שונות, כגון שחפת, סרטן, עגבת, פוליו, טיפשות, שכחנות ועוד.

שני חיבורים משמעותיים במאה ה-18 (הספר "אונניה, או החטא המרושע של זיהום עצמי" והספר "אונניזם, או מסה על המחלות שנוצרות בעקבות אוננות") השפיעו על ההתייחסות לאוננות והיוו בסיס למדיניות ענישה קשה כלפי בנים ובנות במאה ה-19. ניתוחים, הפחדות, צריבת איבר המין בחומצה, כריתת הדגדגן והערלה – כל אלה אפיינו את אותה התקופה ונחשבו למקובלים בחברה ובמערכת הרפואה.

בעקבות פרופסור לרפואה מצרפת בשם קלאוד פרנסואה ליילמנד (1790-1853) שחיבר 3 כרכים בשם "איבוד זרע לא רצוני", תיקנו את השם "ספרמטוריאה" למחלה אשר נגרמת לרוב מאוננות. המחלה טופלה באמצעות צריבת פתח השופכה על ידי כסף חנקתי, או על ידי כריתת הערלה. שיטות נוספות נפוצות מאותה תקופה היו שיטות ניתוחיות ותרופות למניעת אוננות שכללו סמים מדכאים, סירוס וקטיעת העצב הדורסלי של הפין אצל גברים.
תקופה קצרה היו באופנה כריתת דגדגן ושחלות למניעת היסטריה ונימפומניה, אך פעולות אלה פחות התקבלו לאורך זמן, בניגוד למילת זכרים.

ד"ר אטול ג'ונסון, 1860:
"במקרה של אוננות, אנחנו חייבים, אני מאמין, לשבור את ההרגל על ידי החלת מצב כזה לאברי המין, כך שייגרם מספיק סבל מקומי בעת האוננות והמצב לא ימשך… הניתוח עצמו, עדיף שלא ייערך תחת השפעת הרדמה, וכך הכאב המלווה את הניתוח יתקשר היטב להרגל אותו אנו מעוניינים לחסל".

סר ג'ונתן הצ'ינסון, מומחה לרפואת ילדים מסוף המאה ה-19, הטיף למילת תינוקות ואמר ש"אמצעים קיצוניים יותר מניתוח מילה יחשבו לטוב-לב אמיתי… הן לבנים והן לבנות".

עד כאן ציטוט חופשי מתוך ספרו של רני כשר Rani Kasher שנקרא מילה – מחשבה שנייה על ברית המילה.

אמונות דתיות בנוגע למיניות ולאוננות שהשתרשו במשך שנים, פלשו אל החברה המודרנית ואל מערכת הרפואה, והפכו את נושא המילה למנהג הנתפס כבריא. מיתוס שעד היום אנשים רבים מחזיקים בו, אך אין לו בסיס מחקרי או רציונאלי.

כדי להבין את עוצמת הפחד, הדחיה והאשמה העמוקה שמתקשרות לביטויים מיניים ובייחוד לאוננות, יש לחזור הרבה מאוד אחורה בהיסטוריה.
תמורות שונות שעברה האנושות במבנים החברתיים, שינויים דמוגרפיים, שינויים בתזונה, בתרבות, באמונות ובתפיסות לגבי העולם ועצמנו, כל אלו בנו מעין מגדל נפשי או רוחני, של אנושות עם תפיסות מיניות פתולוגיות.

אני חושבת שהגיע הזמן למוטט את המגדל, האמת שזה כבר קורה. עם זאת, התמוטטות דרסטית עלולה להוביל לתגובה קיצונית ובהלה גדולה. לכן, אולי עדיף לנו לפרק אט אט את המגדל, אבן ועוד אבן, על ידי כך שפשוט נלמד את האמת.

והאמת היא שאין שום דבר פסול במיניות שלנו. אוננות היא דבר טבעי, נפלא ובריא.
נולדנו עם גוף מושלם, זכרים ונקבות, אין צורך בשום תיקון של כריתת איברים חיוניים ובריאים.

מוזמנים להכנס לקבוצות/עמודים:
ברית מילה BRIT MILLAH האמת CIRCUMCISION-THE TRUTH
קהילת נפגעי ברית מילה
נגד ברית מילה | Against Circumcision
ברית מילה-כל האמת הנסתרת-לקט נבחר CIRCUMCISION

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *