ארבעה סוגי חלום

עריכה לשונית: סמדר ברגמן

החלומות הינם התגשמות של האני שלכם בתדר אחר. בזמן שהגוף הפיזי נמצא במנוחה, גופכם האנרגטי ערני ותוסס. למעשה, ניתן היה לומר שבזמן השינה אתם ערים אף יותר מאשר בזמן הערות הפיזית. החוויות שאתם חווים בזמן השינה הפיזית מתחלקות למגוון רחב מאוד של אפשרויות למידה והתנסות, שבסופו של לילה אתם זוכרים כ״חלומות״. הפירוש האנושי לחלומות והפירושים השונים שניתנו להם במהלך ההיסטוריה, אינם לוקחים בחשבון את האפשרות לקיום החולם בממד אחר בזמן השינה.

החלומות הם סוג של מתנה הניתנה לאנושות ויכולים להוות מפתח לריפוי ולהבנה עוצמתיים ביותר. כאשר אתם ניגשים לפרש חלום, לרוב הפירוש יכיל את מכלול התוכן הפסיכולוגי-נפשי שלכם ואת מצבכם הכולל הקיים באותו רגע. הדרך הבטוחה ביותר להבנת חלום היא התבוננות ממקום נקי ככל האפשר ופתוח לכל סוג של למידה. ההמלצה הטובה ביותר תהיה לגשת אל חלום לאחר מדיטציה, לבד או בליווי מטפל.

ישנם ארבעה סוגי חלום עיקריים:

חלום סמלי
חלום התנסותי
חלום זיכרון
חלום דיאלוג

החלום הסמלי – זהו חלום המורכב מסמלים בהם חבוי מסר לחולם. חלומות אלו ייווצרו על ידי החולם עצמו, על ידי מדריכים או ישויות המעוניינים להעביר מסר לחולם, או בשיתוף פעולה של החולם ומדריכיו. אנשים חולמים חלומות סמליים פעמים רבות בחייהם, אך לרוב מתבלבלים בפירושם. הסמלים הנבחרים לחלום הם סמלים בעלי משמעות לחולם עצמו ואינם בהכרח סמלים אוניברסליים. מסיבה זו, ספרים המאגדים סמלי חלום ופירושם עלולים להוביל לבלבול פשר החלום. ניתן דוגמה: אדם חולם על הסמל "בית". לאחד ה"בית" יסמל מקום בטוח, הגנה, אהבה, רגשות חיוביים. לאדם אחר יכול ה"בית" לסמל פחד, חניקה, כלא.

מבינים, יקרים שלי? לא ניתן ליצור הכללה לגבי סמלי חלום.

ישנם מקרים מסויימים, שבהם יכולה להיות פרשנות משותפת לסמל מסוים, זאת כאשר ישנה התניה תרבותית כוללת לגבי אותו סמל. אך גם במקרים כאלה, לא ניתן יהיה "לסמוך" על ההתניה התרבותית של הסמל, כיוון שהפירוש לסמל כולל בתוכו את כל עולמו האישי הפנימי של החולם, כל זיכרונותיו, אמונותיו וסיפור הנשמה שלו מרגע היווצרותה.

פעמים רבות קורה, שחלום סמלי חוזר על עצמו, לפעמים ישנו מוטיב מרכזי, אך הסיפור סביבו שונה. לדוגמה, אדם יכול לחלום שוב ושוב שהוא טובע ובכל פעם ה"תפאורה" סביב סיפור הטביעה תהיה שונה, אך המוטיב העיקרי יחזור על עצמו. במקרה כזה, מומלץ לנסות להבין מה משמעות אותו מוטיב חוזר. הבנת מוטיב חוזר בחלומות יכולה ליצור שינוי משמעותי בחייכם. אם מוטיב מסויים חוזר בחלום שלוש פעמים, הבינו שיש פה מסר שמחכה לכם שתבינו אותו, כנראה מסר שאתם יצרתם ושהעצמי שלכם מעוניין שתלמדו אותו גם בתודעתכם האנושית. כמובן שאינכם חייבים לחכות שחלום יחזור שלוש פעמים כדי לנסות להבינו, אתם חופשיים ללמוד ולהבין כל חלום שאתם זוכרים.

החלום ההתנסותי – זהו סוג חלום שבו ישנה התנסות של ממש, אותה חווה החולם. כלומר, ישותכם האנרגטית חווה את ההתנסות והחוויה שיכולות להיות מורגשות וממשיות כאילו הייתם שם בגופכם הפיזי. זאת כיוון שבאמת הייתם שם, אך בגופכם האנרגטי, שהוא אתם לא פחות מגופכם הפיזי ואף יותר.

מטרת החלום ההתנסותי היא למידה דרך חוויה. אתם יכולים לבקר ביקומים שונים, לחזור לאירועים מן העבר או ליצור אירועים חדשים שבהם אתם מעוניינים להתנסות. החלום ההתנסותי הוא חוויה מרתקת ומעשירה. אלו הזוכרים חלום שכזה, יכולים לחוש במהלך היום כאילו ביקרו במקום מיוחד כלשהו בלילה. החלום ההתנסותי לא בהכרח יחווה כנעים, הכל תלוי במטרה לשמה הוא נוצר.

בחלום ההתנסותי עשויות להשתתף ישויות אנרגטיות נוספות המעוניינות בסיפור דומה, אך גם אם שתי ישויות ישתפו פעולה ליצירת חלום התנסותי משותף – כאשר שני אנשים אלה יתעוררו מהשינה, כל אחד יזכור את החלום בהתאם לחוויה הספציפית שלו. אם שני אנשים אלה יספרו את החלום, החלום לא יקבל בהכרח את אותו התיאור משניהם. בחלומות התנסותיים אתם חוזרים לפעמים לאירועי עבר. אלה יכולים להיות אירועי עבר מחייכם אלה, מגלגולים אחרים או מיקומים אחרים בהם התקיימתם. החזרה אל אירועי עבר מטרתה להיזכר בלקח מסוים, להתנסות בו שוב, או לחוות אותו במצב תודעתי אחר ובכך לאפשר לכם להגיב לאותו אירוע בצורה שונה.

חלומות התנסותיים עשויים להחוות כחלומות קסומים במיוחד. אתם עשויים לבקר ביקומים שבהם התודעה ודרך החיים שונה מהיקום שלכם. אלו יכולים להיות ביקורים ביקומי מים, בילוי עם יצורים מסוגים שונים וברמות תודעה שונות. לפעמים, באמת תהיו לזמן נתון חלק מתודעה של יצור מסוים, בין אם זה בעל חיים מכדור הארץ או יצור אחר כלשהו.

החלום ההתנסותי מגוון ביותר וככל שהאדם פתוח בתודעתו המודעת לאפשרויות השונות, כך יעלה הסיכוי שהוא יזכור סוג זה של חלום בעת התעוררותו מהשינה. חלומות התנסותיים עשויים להיות גם חלומות של התרעננות, הירגעות וריפוי. אתם עשויים ליצור לעצמכם מרחב שבו ישותכם האנרגטית חווה מנוחה, ניקוי והרפיה. מרחב זה יכול להיות מקום קבוע שבו אתם מבקרים בשנתכם והוא יכול להיות חוויה שאותה אתם יוצרים בהתאם לצורך של אותו הרגע. אתם עשוים לזכור חלומות אלו כביקור בחורשות קסומות, כמקומות הנראים כעשויים מאור או פשוט כתחושה נעימה איתה מתעוררים.

חלום זיכרון – חלום זיכרון הינו כל חלום המכיל זיכרון כלשהו מזיכרון הנשמה שלכם. חלום זיכרון עשוי להגיע כחלום סמלי, כלומר, החלום יכיל סמלים מן העבר שמטרתם לעורר את החולם לדבר מסוים. הוא עשוי להגיע גם כחלום התנסותי – חזרה לחוויות עבר והתנסות מחודשת. חלום זיכרון עשוי להכיל מסרים מישויות גלגוליות שונות, בדרך כלל יהיו אלה ישויות גלגוליות שהינן חלק מכם ומהוות יחד אתכם את אותה ישות מתגלגלת. לדוגמה, אדם החולם על ישות מגלגולו הקודם, יכול לפגוש בה, לראות אותה בחלומו כפועלת בתוך סיפור כלשהו או כנותנת מסר מסוים בדרך כלשהי.

חלומות זיכרון יגיעו לרוב כדי להזכיר לנו או ללמד אותנו דבר מה בקשר להתפתחותנו הנוכחית. לפעמים הם מגיעים כדי להזכיר לנו מי אנחנו, מדוע אנו כאן ומה ביכולתנו להשיג. פעמים רבות יחווה חלום זיכרון כחלום סמלי או התנסותי. כפי שאתם רואים, סוגי החלומות יכולים להתערבב אחד בשני, בהתאם לצורך החולם.

חלום דיאלוג – חלום דיאלוג הוא כל חלום שבו מתרחשת תקשורת עם ישויות אחרות. חלום זה יכול להיות חלום של מסר שישות כלשהי מעוניינת להעביר לחולם. הוא עשוי להיות חלום שבו אנו חווים למידה כלשהי עם המדריך שלנו, זאת יכולה להיות שיחה של ממש, זאת יכולה להיות התייעצות עם "מועצה" כלשהי של מדריכים או ישויות מתקדמות בקשר להמשך התפתחותנו הנוכחית. זהו כל סוג של תקשורת בינינו לבין ישות כלשהי. חלום זה יכול לערב בתוכו גם את שאר סוגי החלומות, זאת בעיקר כאשר ישות או מדריך מנסים להעביר לנו מסר בצורות שונות. זהו סוג חלום פחות נפוץ, כיוון שאנשים נוטים פחות לזכור סוג זה של חלומות.

שני סוגי החלומות הנפוצים ביותר הם חלום סמלי וחלום התנסותי. פעמים רבות חלומות זיכרון וחלומות דיאלוג ישתלבו בתוך החלום הסמלי או ההתנסותי ולא בהכרח יזוהו כחלום זיכרון או דיאלוג בעיניי החולם. אנשים העובדים עם חלומותיהם ואנשים המנוסים במצבים מדיטטיביים, יוכלו פעמים לזהות ביתר קלות את סוגי החלום ולחוות כל סוג חלום כחוויה נפרדת. כלומר, אדם הפתוח תודעתית למצבי תודעה גבוהים יוכל לחוות חלום דיאלוג למשל, ללא הצורך בשילוב עם חלום סמלי או בסיפורי התנסות בחלום. זהו מצב שלרוב יחייב אימון ולמידה.

עולם החלומות הוא עשיר, עצום ואינסופי. אם ברצונכם להתחיל לעשות שימוש בחלומותיכם ככלי ללמידה והתפתחות, התחילו בכך שתפתחו את תודעתכם למגוון האפשרויות הקיימות בידיכם ללמידה ולהתפתחות אלו. זיכרו, החלומות מתרחשים בתדרים אנרגטיים שאינם כפופים לחוקים הפיזיים שאליהם אתם רגילים. פתחו את תודעתכם לכך שהכל אפשרי בחלום, היפתחות זו תפתח לכם דלתות חדשות גם בחייכם הפיזיים, דלתות שאולי לא האמנתם שקיימות, אך ההיפתחות לחלומות יכולה להפוך אותן למציאות.

ברכות, אור ואהבה, יקרים שלנו. אנו נמצאים פה בשבילכם, אוהבים אתכם ללא תנאים.

חברי המישור השישי ומומחי החלומות.

 

* בתקשור זה השתתפו מדריכים שונים העובדים במישורי החלומות השונים. הסברים לסוגי החלומות התקבלו ממדריכים שונים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *