קרה לי נס גלוי

השבוע קרה לי נס גלוי, לא סתם גלוי, הוא אפילו שודר ברדיו, אם כי אף אחד לא ידע עליו מלבדי.
ופה אני חייבת לשאול: אם קרה לי נס ואף אחד לא ידע עליו, האם הוא קרה? ברור שכן וברור שאני הולכת לספר לכם עליו 🙂


36 שנה עם הפרעת חרדה קשה גרמה לי לפתח דרך התמודדות כדי להצליח להשיג בחיי דברים. בגלל שהכל, אבל ממש הכל גרם לי לחרדה, כלומר לא היה אפילו דבר אחד בחיי שלא הייתי צריכה לעבור את מכשול החרדה כדי לבצע אותו – היו לי אינספור, או לפחות כמה עשרות אם לא מאות – הזדמנויות לבחון את הדרך הזו.
והיא הולכת ככה:
חשיפה לגורם החרדה בהדרגתיות ולעיתים תכופות + טיפולים עצמיים או אצל מטפל ברקע.
אני בטח לא מגלה לכם את אמריקה, אני די מתארת לכם שיטות טיפול כמו CBT ועוד… אבל אני ידעתי את זה קודם 😉 לא כי אני איזה גאון גדול (למרות שאני לא מכחישה את האפשרות הזו), פשוט כי נסיבות חיי אילצו אותי ללמוד דרכים אפקטיביות ומהירות להתמודדות ולריפוי.
ואלה הם הכללים:
הדרגתיות
לפחות פעמיים בשבוע של חשיפה לגורם החרדה
תרגולי רקע, כמו נשימה, מדיטציה ועוד
טיפולי רקע, עצמיים או אצל איש מקצוע, שמקיפים את כל תחומי החיים (שינה, תזונה, מיניות, פעילות גופנית, התמרת דפוסי חשיבה)
ללא שני התנאים הראשונים ולפחות חלק מהתנאים שאחריהם – הדברים לא עובדים לי. הם לא עובדים לי כי עוצמות החרדה שקיימות במערכת שלי מקועקעות לי במוח ובדנ"א ובכדי להצליח ליצור שינוי אני זקוקה למגוון של תנאים.
וזה מה שאני עושה כל חיי, אני יוצרת לי בעצמי את התנאים ומצליחה, רוב הפעמים.
והנה זה פלא:
השבוע קרה מקרה, החרדה לא הופיע בזמנה הצפוי, לא בעוצמה הצפויה וללא התסמינים הצפויים.
לפני כמה חודשים רואיינתי לראשונה ברדיו בעקבות הוצאת שיר שלי.
שבועיים של סיוטים שלא מהעולם הזה, כשבשבוע האחרון לפני הראיון סבלתי סבל נוראי, פיזי ונפשי. למעשה ביטלתי את הראיון קצת לפני אבל אז רובי המהמם (מרדיו קס"ם) איפשר לי להודיע לו ממש ברגע האחרון. ואני, לוחמת כמו שאני שלפעמים לא מצליחה לעמוד בפיתוי אל מול אתגר – הודעתי לו שאני רוצה להתראיין.
הראיון היה לי סיוט גם כן, בלעתי ללא הפסקה מהמתח בגרון והתאפקתי כל העת לא להשתעל, יחד עם שלשולים נחמדים וכאבי ראש שמלווים אותי הרבה פעמים בצמוד לחרדה. אבל עברתי את זה.
עברו בערך חודשיים, לא יומיים, חודשיים. כצפוי, שוב חרדה, אבל בזמן הזה ממש הכנתי את עצמי מראש, נעזרתי במטפל מרחוק ו.. עדיין סיוט. הפעם החלטתי שאני כנראה לא אמשיך עם זה.
חודשיים נוספים ויוצא שיר נוסף – רובי שולח לי הודעה אבל הגוף שלי סחוט ממש, היה לי ברור שגם אם ארצה אני לא אהיה מסוגלת, אז אמרתי לא.
ואז, אחרי בערך חודשיים נוספים עוברים, כלומר פחות או יותר ארבעה חודשים מהראיון הקודם.
אני בעצמי מתקשה להאמין שאני כותבת מילים אלו – כל השבוע הראיון היה לי בראש, לא הדחקתי, אבל מה… החרדה לא הגיעה. או יותר נכון, יכולתי להרגיש אותה נוכחת בקטנה, קצת כמו הצל של עצמה – אבל משהו במערכת שלי הצליח להכיל אותה בצורה.. חדשה.
הגיע יום הראיון, כלומר אתמול, ואני פשוט רגועה, כאילו מה נסגר איתי? מה קורה פה? אני שואלת את עצמי. דקות לפני הראיון, אני מרגישה את הצל של החרדה קצת מתחזק, מעט מתח בגרון אז אני שותה מים אבל אין שיעול, שלשול, כאב ראש, רעידות או בעצם.. די שום דבר. אני משתעלת במכוון כי פשוט לא יכולה להאמין, אין מצב אני חושבת לי ומשתעלת שוב, מחכה להיחנק אבל החנק לא מגיע.
הראיון מתחיל ואני בראש כזה… "וואוווו אני יכולה להמשיך לדבר איתו עוד שעה!" "יאללה שוט!" אני רוצה להגיד לרובי, תמשיך לשאול אותי שאלות, אני חושבת שאני אשכרה… נהנית..? די אני בהלם.
השיחה מתנתקת, שלוש בלילה אצלנו ואני לא יכולה לישון, אבל הפעם לא בגלל החרדה מהראיון, אלא מההלם של הבריאות הנפשית שלי. האם ככה מרגישים אנשים נורמלים?? הרי זה ברור שכולם מתרגשים, מפחדים, אפילו חרדים.. אבל אצל האנשים ה"נורמליים" יש את היכולת לתפקד מבלי להתפרק מהחרדה, כלומר הם יבצעו את תפקידם בסופו של דבר.
אז מה מיוחד בי עכשיו? מה שונה בי עכשיו מכל שנות חיי הקודמות? האם זה טיפול חדש? לא. האם זה מטפל חדש? לא. שיטת טיפול חדשה שהצליחה "לסלק" ממני את החרדה? לא.. בעצם, אולי זה סוג של כן, כי עכשיו אני כבר כמה זמן על רוב תזונתי של Gaps+תזונת נעמה. זו התשובה היחידה שמצאתי ושהצליחה להסביר את התופעה האבנורמלית הזו שנקראת – נעמה מתראיינת ברדיו בסבבה שלה.
אם כי אני לא באמת יכולה לחתום לכם שזה העניין, אני כל הזמן עושה עבודה עצמית בנושאים הללו אבל זה באמת היה שינוי.. קיצוני, מיוחד, אחר.
ד"ר נטשה קמפבל מתארת את ריפוי הנפש בעזרת פרוטוקול התזונה שלה בצורה יפה, היא לא אומרת "החרדה נעלמת", אלא היא אומרת שהיכולת של האדם כאשר הוא במצב בריא להתמודד עם המתחים שבחייו – חוזרת, וזה בדיוק מה שהרגשתי. ובגלל שהיכולת הזו הייתה בתוכי פתאום בצורה חדשה – אז באופן טבעי לא היו קיימים התנאים הרגילים שגורמים לחרדה לגדול ולהתרחב כמו תמיד, כמו בכל 36 השנים שחוויתי עד כה.
זה הרגיש קצת כאילו החרדה מרימה להנחתה – אבל אין לה איפה לנחות 🙂 כי המוח המטורף של נעמה.. לא ממש קיים בשבילה כרגע, הוא פשוט.. נורמלי מידיי.
אבל בואו, כי אני מניחה שאתם סקרנים, אני אפרט קצת יותר מה אני אוכלת ולא אוכלת, בחלוקה של בערך כזה:

  • בסביבות 60-70 אחוז מהתזונה שלי היא גאפס, כלומר ללא עמילנים, ללא דגנים, ללא קטניות, ללא זבלים מעובדים. כמות נמוכה מאוד של שומן צמחי טבעי כמו חמאת בוטנים,אבוקדו, טחינה וכד' וכמות נמוכה של סיבים תזונתיים גסים במצב הטבעי (ללא בישול) – עם השמנים והסיבים אני נזהרת כי הם לא עושים לי טוב ולא בגלל גאפס. אני צורכת הרבה מאוד מזונות מרפאים כמו ציר בשר/עוף וירקות, חמאה/גהי, ביצים, דגים, עוף, בשר, מזונות ומשקאות פרוביוטיים, ירקות מבושלים, כולם מהאיכות הכי טובה שאני יכולה להשיג כרגע (אורגני, אוכלי עשב, גידול חופשי). מינימום רעילות חיצונית מיותרת (קרמים, איפור וכד'). יש עוד דברים בגאפס כמו אמבטיות מלח ועוד, אבל כרגע אני עוד לא בשלב הזה ואני עוד לא יודעת המון דברים על התזונה, רק ממש את הבסיס שלה. הספר של ד"ר נטשה אמור להגיע אליי בכל יום.
  • בסביבות ה 30-40 אחוז פירותנות, שהיא באופן טבעי כוללת גם אי-אכילה של הרבה מהדברים שאסורים בגאפס
  • בערך 10 אחוז של דברים שעושים לי טוב פיזית או נפשית והם אינם שייכים לאף אחת משתי התזונות הקודמות, למשל עוגות קצפת 🙂 או פינוקים בחוץ בסופי שבוע בעיקר.
    כל זה כמובן עם מגוון של דברים נוספים כמו טיפולים עצמיים (כרגע ללא מטפל קבוע), תרגולים נפשיים-פיזיים ותוספי תזונה, יחד עם חשיפה לשמש וגראונדינג (בימים הקרובים אעלה על זה פוסט מפורט) – אך כל אלו מעולם לא הספיקו כדי שאצליח להשיג את נדבך הריפוי הנוסף שהשגתי עכשיו בעזרת תזונת גאפס (בעבר הייתי על 50 אחוז פירותנות וזה לא התקרב לכוח ההשפעה של גאפס אבל כן סייע מאוד, לכן פירותנות לא נכנסת כאן להגדרה של מה שגרם לי עכשיו להצליח להתקדם אבל זה כן מהווה תמיכה חלקית שיש לה משמעות חשובה).
    לגבי תוספי התזונה – ככל שעובר הזמן הגוף מבקש מהם פחות ופחות, אני ממשיכה להיות קשובה ושמחה לצפות בעצמי מצליחה לרפא נדבכים נוספים במערכת שלי. עד היום גאפס היא התזונה שבה אני עדה בה להכי פחות צורך בתוספי תזונה או "רמאויות" מכל מיני סוגים כדי לפצות על ההיבטים הלא בריאים בתזונה שבחרנו.
    אני לא חושבת שאני יכולה בכלל להסביר לכם איזו משמעות עצומה יש לנס הזה שסיפרתי לכם עליו עכשיו. מי שלא חי איתי ולא רואה מקרוב מה היא החרדה שלי, חושב הרבה פעמים שאני מגזימה ולא מבין בדקויות את המשמעות של דברים שאני מספרת – אבל אני אומרת לכם בכנות ובצורה הכי ברורה שאני יכולה – מה שהיה לי השבוע הוא ממש בגדר נס.
    אז אני מקווה שהשיתוף הזה נתן לכם ואתם כמובן מוזמנים לשתף/לשאול מה שבא לכןם.
    אני יודעת שהרבה רצו שאני אכתוב על איך אני בוחרת תוספי תזונה, על הגראונדינג ועוד דברים, לאט לאט, הכל יגיע בזמנו.
    אני אסיים בחיבוק וירטואלי תומך לכל מי שמתמודד עם אתגרים נפשיים, אתם לא לבד ויש דברים שיכולים לסייע. אני בחיים לא אבטיח למישהו החלמה מוחלטת בשום דבר, אבל אני כן יכולה לומר לכם בביטחון שיש דברים שיכולים לסייע, ומי שסובל יודע כמה כל הקלה היא משמעותית. אז לכו עם הלב שלכם, עם האינטואיציה, עם שיקול הדעת הפנימי, תעשו את המחקר שלכם, את הלמידה העצמאית, במקביל לפתיחות כלפיי אנשים מבחוץ שעשויים לתרום לכם מהידע שלהם – ותבטחו בעצמכם, כי אתם בדרך כלל יודעים יותר טוב מכולם מה נכון לכם.
    דרך אגב זה יצא קצת אירוני, כי הנושא של השיר החדש שלי (She is fearless) הוא הקנאה שלי בזמרות שמצליחות לשיר חופשי מול אנשים, היה לי מוזר שדווקא באותו הזמן שאני מדברת על הקנאה הזו אני חווה שיפור משמעותי כל כך ביכולת שלי להתבטא בראיון.
    אבל אני גם נזהרת עם האופטימיות, אני זוכרת מי אני ומאיפה באתי ויחד עם האמונה שלי ביכולת שלי לרפא ולעזור לעצמי – אני גם נשארת עם רגליים על הקרקע, במובן החיובי והבריא של הדבר, לא במובן של הייאוש והבעסה.
    אל תלכו עדיין, הנה כמה קישורים חשובים הקשורים לפוסט הזה. ואם בא לכם לשמח אותי, אז מאוד יעזור לי אם תעשו לייק לעמוד הפייסבוק שלי Tinka וגם שתרשמו לערוץ ביוטיוב, ככה תגדל לי החשיפה 🙂
    קישור לחלק הראשון מתוך שלוש של ההרצאה המעולה של ד"ר נטשה קמפבל, מייסדת פרוטוקול תזונת Gaps
    https://www.youtube.com/watch?v=EkbjJbf4WqE
    קישור לראיון איתי על השיר החדש בתוכנית של רובי רבינוביץ מ רדיו קסם
    https://fb.watch/7yAJwTgK0a/
    קישור לקליפ החדש ביוטיוב
    https://www.youtube.com/watch?v=vbna6OLECes
    קישור לערוץ המוזיקלי שלי ביוטיוב
    https://www.youtube.com/channel/UCeUeb1TAcUI6fddCfT-rPCA
    .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *