עוף וחזיר: מדוע אני נזהר בצריכתם | ד"ר פול סלדינו

עוף וחזיר: מדוע אני נזהר בצריכתם
מאת: ד"ר פול סלדינו
למקור לחתו כאן.

על המחבר:
ד"ר פול סלדינו הוא פסיכיאטר ובעל הסמכה של רופא מומחה בתזונה. הוא מנחה את הפודקאסט Fundamental Health ומחבר ספרים בנושא תזונה קרניבורית.

התשובה הקצרה: בהחלט.

תרנגולות וחזירים הם בעלי חיים, והבשר והאיברים שלהם אינם מכילים מנגנון הגנה כימיקלי כמו עלים, גבעולים, שורשים וזרעים של צמחים.

אבל יש אזהרה אחת: איכות המזון שהעוף או החזיר צורכים חשובה מאוד, וזה מאתגר מאוד למצוא תרנגולות או חזירים שצורכים מזון באיכות גבוהה בלבד.

חזירים ותרנגולות הם בעלי חיים מונוגסטרים (חד-קיבה). הם אינם יכולים להמיר חומצות שומן רב בלתי רוויות (PUFAs) לחומצות שומן רוויות. אז כאשר הם ניזונים מתזונה שלא מתאימה להם מבחינה אבולוציונית (עשירה מדי ב-PUFAs), ה-PUFAs הללו מצטברים בשומן שלהם.

כאשר אתם אוכלים את אותו בשר חזיר או עוף, אתם צוברים את ה-PUFAs האלה גם בשומן שלכם, כי אתם גם חיה מונוגסטרית (נ"ע: עם קיבה אחת).

ולמקרה שלא ידעתם, חומצות שומן רב בלתי רוויות (נ"ע: PUFAs) וחומצות שומן אומגה 6 הן גם שמני זרעים, ושמני זרעים הם הדבר הגרוע ביותר שאתם יכולים להכניס לגוף שלכם.
פה תוכלו להתחיל לחקור את הנושא

העובדה היא שרוב החזירים והתרנגולות גדלים באופן אינטנסיבי על דיאטת שומן רב בלתי רווי גבוהה במיוחד המבוססת על תירס, סויה ודגנים.
גם אם אתם יכולים למצוא בשר חזיר ממרעה ועוף חופשי, בסביבות ה-99% מהם כנראה גם כן מוזנים בתירס וסויה (ואני לא מאשים את החקלאים).

ישנם כמה חקלאים שמייצרים עוף/חזיר ללא תירס וסויה, למשל, בחווה של White Oak יש עוף חופשי ללא תירס וסויה (תוכלו להשתמש בקוד CarnivoreMD לקבלת 10% הנחה על ההזמנה הראשונה שלכם).

למרבה המזל, אנחנו לא רואים את אותה בעיה עם מעלי גירה כמו בקר, צבאים וביזונים.

בעלי חיים אלה גדלים לרוב על עשב וגם כאשר מאכילים אותם תירס או סויה, הם לא אוגרים אותם בשומן שלהם באותה מידה כמו חזירים או תרנגולות.

מעלי גירה שומרים על ה-PUFAs בשומן שלהם פחות מ-2%, אבל חזירים ועוף יכולים לאגור עד 20%. אני משוכנע ש-20% אינם אופטימליים עבור חזירים, תרנגולות או בני אדם.

כשחושבים על הדברים מנקודת מבט אבולוציונית, אנו יודעים שאבותינו תרו אחר בשר ואיברים פנימיים של בעלי חיים גדולים מעלי גירה, כמו ביזון, איילים ובקר.

אנו התפתחנו מאכילת בעלי חיים אלה, ולכן הגיוני שדרך זו תהיה אופטימלית לבריאותנו.

לא קיים תקדים היסטורי שבו היינו צורכים בעלי חיים עם רמות גבוהות כל כך של PUFA (נ"ע: חומצות שומן רב בלתי רוויות) כפי שאנו רואים בבשר חזיר ועוף בגידול האינטנסיבי של היום.

99% מהבשר והאיברים שאני אוכל הם מבשר בקר, מכיוון שהרבה יותר קל לי למצוא בשר בקר שאכל עשב עד סוף חייו (נ"ע: מה שנקרא באנגלית "סיום-עשב" – grass-finished) ואיברים פנימיים מחוות ברות-קיימא, מאשר למצוא עוף או חזיר באיכות טובה.

זכרו, דגים הם גם בסדר לתזונה מבוססת בעלי חיים, אך הימנעו ממינים עם כמויות גבוהות של מתכות כבדות (כמו טונה, דג-חרב וכו').

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *