טס – טבעונית לשעבר

תרגום מקוצר מעט של סרטון יוטיוב שעלה ביוני 2022 בערוץ Naturally Tess

https://www.youtube.com/watch?v=RCAe2EfmsWs

הכל התחיל בשנת 2014. בעלי ואני בדיוק עברנו לאורגון ואני הייתי צעירה בשנות העשרים לחיי. הייתי מאוד מודעת לקטע של מראה העור והגוף שלי. התחלתי לקרוא על טבעונות ואיך זה היה מדהים לעור של אנשים. הייתה לי אקנה באותו הזמן. הייתי במשקל בריא אבל במבט לאחור היו לי קשיים בדימוי גוף. חיפשתי דרך שתעזור לי להוריד במשקל ולרפא את העור שלי וטבעונות כל הזמן הייתה צצה.
היה לי כבר בלוג אז והחלטתי לנסות את הטבעונות לחודש, אז זה מה שעשיתי. ירדתי 5 פאונד והיה שיפור בעור, לא באמת, אבל אני התלהבתי מהירידה במשקל ובזה הייתי מרוכזת.
בשלב זה החלטתי להפוך לטבעונית על בסיס קבוע. הייתי רצה המון, הכל למען הבריאות האישית שלי והמשקל.
נהגתי לאכול קערות ענקיות של סלט ותמיד הייתי רעבה. הייתי שותה שייקים ענקיים של פירות, מיצים.. תזונה מאוד לא מאוזנת. אני זוכרת איך אכלתי כל כך הרבה אוכל אבל אף פעם לא הייתי שבעה.
התחלתי ללמוד על מחקרים שמראים איך טבעונות טובה לבריאות הלב, אז חשבתי שאפילו אם אני רעבה כל הזמן אני אוכלת את הדברים הנכונים, סיבים וכו', אני פשוט צריכה לאכול יותר. עוד ועוד. אבל אף פעם לא הרגשתי שבעה.

עברו שנתיים כאלה, אני נכנסתי להריון עם הילד הראשון שלי והרגשתי חשק לבשר. אני כזה "מה?" לא אכלתי בשר, ביצים או גבינה שנים אבל היה לי עכשיו חשק לבשר, לא יכולתי להפסיק לחשוב על זה. שאלתי על זה את הרופא שלי והוא אמר שאם אני חושקת בבשר אולי כדאי לי לאכול בשר, אז זה מה שעשיתי. אכלתי בשר פעמיים וזהו. החלטתי לכלול בתזונה שלי קצת דברי חלב וגבינה אבל זה לא היה ממקור אורגני או אוכלי עשב וזה עשה לי בעיות, אבל לא עשיתי את הקשר בין הבעיות שזה עשה לי לבין האיכות של המוצרים. אז אחרי שילדתי את הבת שלי חזרתי לטבעונות מלאה.

איבדתי את המשקל של ההריון ועוד קצת, הנקתי למשך שנתיים והתחלתי לקמול. ירדתי למשקל שהייתי בו בתיכון, משקל שלא הייתי בו מאז התיכון, והייתי עכשיו בת 29. זה היה פשוט לא בריא והסביבה שלי התחילה לשאול אותי אם אני בסדר, אם אני אוכלת מספיק. זה היה פוקח עיניים בשבילי, אז חזרתי לאכול עוף, ביצים ובהדרגה גם חמאה ממקור איכותי ומדי פעם גבינה.
הסיבה שהוספתי חמאה הייתה ששמתי לב שאני קונה שמן קוקוס ושמן זית מהקצוות של העולם, זה לא היה נראה לי הגיוני כשאני יכולה לקנות חמאה מקומית ממרעה חופשי.

במהלך ההריון השני שלי הייתי צמחונית. אכלתי ביצים, הרבה שעועית, עדשים, מדי פעם גבינה ממקור איכותי.

ואני רק רוצה לציין שלפני כן, כאשר אכלתי עוף וביצים חשתי אשמה מאוד. חשוב לי לומר את זה בהקשר של חופש תזונתי. במשך כל כך הרבה זמן האמנתי שאם אני אוכלת מהחי אז אני לא אקולוגית, שאני פוגעת באנושות, שאני אחלה בסרטן ואמות.. שחרור האשמה הזו קרה במהלך הזמן.
שישה חודשים אחרי הלידה השניה עשיתי בדיקת דם, עדיין לקחתי תוספים מומלצים לזמן הנקה וכו'. הרופא אמר לי שיש דברים שהם מאוד נמוכים אצלי, אפילו שאני לוקחת להם תוספים, לקחתי גם פרביוטיקה וויטמין B12 וויטמין D. אז הרופא שלי, שהוא גם מטפל הוליסטי, רצה לדבר על התזונה שלי. הוא המליץ לי להחזיר בשר ודברי חלב מאיכות גבוהה לתזונה, הוא אמר שאני פשוט לא סופגת, למרות שאני לוקחת תוספים ואוכלת כמו שצריך, קטניות וכו', הגוף שלי פשוט לא סופג.
הרגשתי כל כך אשמה על המחשבה לצרוך בשר שחיכיתי עם זה.

עברו חודשיים והייתי במקום קשה, במשך חצי שנה בעלי היה נעדר במהלך השבוע וזה היה רק אני והילדים. זו הייתה תקופה קשה, פיזית ונפשית. עדיין הנקתי את בני בן ה 10 חודשים וטיפלתי בבתי בת השלוש, הייתי סחוטה וחשבתי שזה כנראה מה שהרופא אמר. אז התחלתי לצרוך בשר וזה היה לי מאוד קשה, אבל הבנתי שהצמחונות, הטבעונות, התוספים.. לא עובדים לי, אני צריכה לעשות שינוי, זו הייתה נקודת מפנה בשבילי.
אכלנו בשר פעם בשבוע וכל שאר השבוע היה צמחי בעיקרו.
כך היה חודשיים במהלכן למדתי עוד על זמינות ביולוגית של ערכים תזונתיים מבשר לעומת מהצומח. התחלתי לצרוך יותר בשר, צרכתי בשר 3 פעמים בשבוע ושמתי לב לשינוי. התחלתי גם לקחת תוסף של כדורי כבד. אחרי חודשיים התחלתי לראות ממש שינויים:
רמת האנרגיה שלי עלתה מבלי הצורך להשתמש באמצעים כמו קפאין, הפסקתי לאבד משקל, הרגשתי הרבה פחות צמא, אני מרגישה מסופקת אחרי ארוחה, אני לא רעבה כל הזמן, אני לא צריכה לאכול כל כך הרבה כדי להרגיש שבעה ואנרגטית, כדי להרגיש טוב. כפות הידיים והרגליים שלי כבר לא קרות, משהו שהיה לי מאז שהייתי ילדה בגלל אנמיה והחמיר בטבעונות. העור שלי גמיש יותר. יש לי הרבה פחות מצבי רוח משתנים, מצב הרוח שלי היה משתנה ברגע לפני כן. השינה שלי השתפרה, שמתי לב לזה במיוחד בילדיי, הם ישנים טוב יותר, במיוחד בימים בהם הם אוכלים בקר. שיפור בחשק המיני. יש לי פחות חרדה ואובססיה לגבי מה שאני אוכלת ופחות חרדה בכללי.

אני כבר לא מרגישה אשמה כל כך, אני ממש בעניין של חופש תזונתי עכשיו, אבל זה תהליך מאוד הדרגתי והייתה גם הרבה למידה. אחת הסיבות שהפכתי טבעונית הייתה צפייה בסרט הדוקומנטרי Cowspiracy ושם הם אומרים שאוכלי בשר הם אחת הסיבות העיקריות להתחממות הגלובלית ומשבר האקלים, אבל מסתבר שיש צד אחר לזה שלא מסופר. אנחנו זקוקים לבעלי החיים שיעשירו את האדמה, זה תהליך מאוד סימביוטי כשמאפשרים לו להתרחש וזה תהליך הכרחי. אני רואה את זה אצלי בגינה, לא הייתה לי גינה מוצלחת כל כך אילולא התרנגולות ומה שזה כולל.
אני לא מסכימה עם התעשייה החקלאית היום, ואני חושבת שלא מדברים מספיק על חקלאות מתחדשת.

מאוד פחדתי לדבר על הנושא הזה. פחדתי מההודעות והתגובות, מהשליליות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *