איך שחררתי את עצמי מחרדות, דיכאון ושנאה עצמית

איך שיחררתי חרדות, דכאון ושנאה עצמית מבלי לקחת כדורים ומבלי לשנות תזונה? איך הצלחתי להפוך מאדם שקולו לא נשמע, אדם שלא רוצה לקום בבוקר, אדם ששנתו טרופה בסיוטים או בלילות של עיניים פקוחות, אדם שחווה סבל נפשי וגופני כל דקה מהיממה, אדם שמחשבותיו היו דרכים שונות למות, אדם שבקושי יכול להכנס לסופר או לעלות על אוטובוס, אדם שפחד ללכת ברחוב וחווה חרדות גם בבית לבד מתחת לשמיכה, איך הפכתי מכל אלה לאדם עם בטחון עצמי, אהבה עצמית, שמחת חיים, אדם המסוגל לדבר מול אנשים בצורה פתוחה ומשוחררת, אדם המסוגל להיות הוא עצמו?

1. טיפול – טיפלתי בדפוסי החשיבה שלי, טיפלתי באמונות שהסתתרו מאחורי החרדה, הדכאון והתיעוב העצמי.
2. תעוזה וכנות עצמית – העזתי לגעת בשורש, בטראומות, בסיבות שהיוו הבסיס שמאחורי הסימפטומים, העזתי לחוש בכאב שאחרים גרמו לי והעזתי לפגוש את הכאב שאני גרמתי לאחרים. העזתי לפגוש את המסיכות שלי, את השקרים שלי ואת החולשות כמו גם את הכוח שלי. העזתי לשאול למה וגם לגלות את התשובה.
3. לקיחת אחריות – על החיים שלי, על החוויות שלי, על המציאות שאני חווה, על הדרך בה תפסתי את העבר, לקחתי אחריות גם על ההווה והעתיד שלי.
4. כסף – השקעתי כסף בטיפולים, גם על חשבון דברים אחרים.
5. צניעות – לא התביישתי לבקש עזרה, לא התביישתי ללכת למטפלים שטיפלו בי כמעט בחינם בגלל מצבי, לא התביישתי להודות שאני לא יודעת כלום, שאני אבודה.
6. נחישות – הייתי נחושה להפסיק את הסבל, למצוא פתרון, ללמוד את כללי המשחק, קשים ככל שיהיו.
7. התמדה – התמדתי בנתיב החיפוש שלי, גם כשהרגשתי שאני צועדת ביער חשוך.
8. הערכה – הערכתי כל פיסת מידע שהבנתי על עצמי, הערכתי את הידע של המטפלים, הערכתי את אלה שטיפלו בי בתשלום נמוך באותה מידה שהערכתי את אלה ששילמתי להם המון, הערכתי את היכולת שלי לעבור מסלול חתחתים ולהמשיך ללמוד. כשנמצאים בגיהנום כל פיסת נחמה היא גן עדן.
9. הסכמה לתת לאני האמיתי שלי להתגלות – גם אם זה אומר להודות שאני האלוהים שלי, להודות שאני יכולה להיות מי שאבחר, להודות שיש בכוחי לשנות דברים מסויימים או שאין בכוחי לשלוט על הכל, מפחיד ככל שזה יהיה.
10. הסכמה לאהבה וקבלה – הסכמתי לאהוב ולקבל את מי שהייתי, את מי שאני כעת ואת מי שאולי אהיה, הסכמתי לאהוב ולקבל את כל מה שגיליתי על עצמי, הסכמתי לאהוב ולקבל את החולשות והמסיכות שלי כמו את העצמי האותנטי האלוהי והעוצמתי שלי.
11. למדתי את הטכניקות שישאירו אותי מחוברת לאני האותנטי שלי.

מדוע לא לקחתי כדורים?

1. חלק מבני משפחתי לקחו והסבל נשאר.
2. ידעתי שמצבי חמור במיוחד ושאני עלולה לגמור במקום ממנו לא אדע לצאת ושלשם אני לא רוצה להגיע.
3. הכדורים מטפלים בסימפטום ולא בשורש. יכול להיות שבמינון מסויים עם כדור מסויים הייתי חווה הקלה (ספק רב) אך רציתי להבין את עומק העניין, את האמת המסתתרת מאחורי הסבל.
4. הכדורים היו עלולים להגביר את המיסוך התודעתי בזמן שאני רציתי להצליח להשיג שליטה על התודעה ולהתמיר אמונות ישנות שהיו בי בחדשות.
5. לא היתה לי אמונה בכדורים בגלל הסיבות הקודמות.
6. הלכתי עם הלב.

מדוע לא נעזרתי בתזונה?

1. כדי לשנות תזונה דרושה מינימום של אנרגיה, מינימום של יישוב הדעת, רגע קטן של שקט, יכולת מינימלית לאיסוף עצמי, לא היה לי שום דבר מאלה. כל האנרגיה שלי הלכה על לשרוד עוד יום מבלי לקפוץ מהגג. בלי העזרה של אימי ושל בן זוגי, לו הייתי לבדי, אינני יודעת אם הייתי מוצאת את היכולת אפילו ללכת למטפלים שהלכתי.
2. לתזונה (ולחומר בכלל) יש השפעה מכריעה על בריאותנו אך לאמונות יש כוח חזק יותר, אנרגיה חזקה מן החומר. את הטראומות שלי, את הזכרונות, את האמונות האפלות שהיו לי, אף תזונה לא היתה יכולה לשנות.

מסקנות:
1. אנו יכולים לבלות את חיינו בסבל או לנסות מיליון אלף טיפולים, מיליון אלף דרכים, ועדיין להמשיך להחזיק באותן התפיסות והאמונות שגורמות לנו לסבול מלכתחילה.
2. אם לא נסכים לפגוש את עצמינו באמת לא נדע מי אנחנו ומי היינו יכולים להיות.
3. אהבה וקבלה הן שורש הריפוי והן העוצמה החזקה ביותר ביקום.
4. אהבה היא האמת האוניברסלית היחידה שמצאתי. מעבר לה יש אינסוף וריאציות של אמת, כולן אמיתיות למי שחווה אותן.
5. אתם מוזמנים לזרוק לפח את כל מה שכתבתי ולהתחיל לכתוב את הדרך שלכם. היא עשויה להיות שונה לחלוטין משלי. דרך צלחה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *