שניצל טופו עם בלילה אחת

שניצלונים אפויים עם מטבלים בטעמים

מכל השניצלים הטבעונים, שניצל טופו הוא האהוב עליי, אני פשוט מאוהבת בטופו 🙂 הבעיה: אני לא אוהבת להכין שניצלים! יותר מידיי עבודה, יותר מידיי בלילות ובלגן. אז החלטתי לנסות למצוא לי מתכון קצר יותר, קל יותר ועם בלילה אחת! החלטתי פשוט להיפטר מהבלילה הרטובה, היא הבלילה שמרגיזה אותי יותר. הטריק הוא כזה: מכינים בלילת יבשים מתובלת במיוחד, אפילו מתובלת בהגזמה, ופשוט טובלים את הטופו כשהוא רטוב, זהו, זה כל הסיפור 🙂 אפשר לטגן ואפשר לאפות.
לפני שנגיע למתכון המדוייק שאני אוהבת להכין אני רוצה ליידע אתכם על שני חסרונות:
1. בטיגון הציפוי יצא לי דק, זה לא בהכרח חיסרון אבל כדאי לדעת. באפייה איכשהו יותר ציפוי נשאר על הטופו והוא גם נשבר פחות בקלות, לא יודעת אם זה במקרה או לא, יכול להיות שפשוט לא הרטבתי מספיק את הטופו המטוגן לפני שטבלתי בבלילה.
2. השניצלים יוצאים עם פחות טעם, אפילו שאנחנו מכינים בלילה מאוד מתובלת. בכל זאת ויתרנו על הבלילה הרטובה ואין פה השריה מראש של הטופו במרינדה. הפיתרון הוא באמת לתבל הרבה את הבלילה היבשה וגם להסתמך על רטבים לשניצלים. אתם מוזמנים לנסות את המיונז בטעמים שאצלי בבלוג ושממש קל להכין.

נ.ב. אני מניחה שאפשר גם לבסס את המתכון על בלילה רטובה, כמו שמכינים טמפורה. אם יתחשק לי ואני אראה שאתם רוצים אז אוסיף גם מתכון כזה.

ועכשיו למתכונים!

שניצלונים מטוגנים

שניצלוני טופו עם בלילה אחת – המצרכים הדרושים:

  • חבילת טופו פרוס, די דק. פה בקליפורניה אני קונה חבילות טופו שהן יחסית גדולות (450 גרם, בארץ הן לרוב בסביבות ה 300) אם נשאר לי מהבלילה אז אני פשוט משתמשת במה שנותר לצפות פטריות, כרובית או מה שמתחשק.
  • לבלילה: 1/2 כוס קמח חומוס, 1/2 כוס פירורי לחם, כף קמח טפיוקה, כף שמרי בירה, כפית מלח, כפית קאלה נמק, כפית אבקת שום, 1/2 כפית כורכום, 1/3 כפית פפריקה מעושנת, פלפל שחור לפי הטעם.

הכנה – טיגון:

  1. פורסים את הטופו על צלחת ואז מתחת לברז שמים עליו מים, מה שחשוב זה שהטופו יהיה רטוב לפני הטבילה בבלילה
  2. טובלים בבלילה ומטגנים משני צדדים, עד לשיזוף יפה. להפוך בעדינות ורק כשזה באמת שזוף מספיק, אחרת הציפוי עלול להתפרק. לא להתקמצן על השמן 🙂

הכנה – אפייה:

  1. מחממים תנור ל 200 מעלות
  2. מניחים נייר אפייה על מגש ומשמנים אותו. אם שמן לא יגע בשניצלון אז הוא פשוט לא יזהיב ויישאר חיוור, אז לא להתקמצן אבל גם אין צורך להציף, מקסימום מוסיפים כשהופכים.
  3. כמו בטיגון – מכינים את הבלילה ואת הצלחת עם הטופו הפרוס ממלאים מים, לא חייבים הרבה העיקר שהטופו יהיה רטוב לפני שאתם מעבירים לבלילה.
  4. טובלים טוב טוב את הטופו הרטוב בבלילה ומניחים על הנייר המשומן.
  5. אופים 15 דקות, הופכים ואופים עוד 10 דקות או עד שהם שזופים מספיק. כשאתם הופכים תוודאו שנשאר קצת שמן על הנייר, אם חסר תוסיפו, חבל שלא ישתזף לכם טוב 🙂

בתיאבון!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *