אמא אדמה – טבעונית וטבעונאית לשעבר 5 שנים

תמלול ותרגום מקוצר מעט, לסרטון יוטיוב שעלה בערוץ Earth Mama Medicine בתאריך 5/11/2021.
למקור לחצו כאן.


למדתי תזונה הוליסטית וקיבלתי בלימודים הרבה מידע לא-מוטה ותוך כדי הלימודים התחלתי להתמקד יותר בגישה הטבעית והתזונה החיה, אלה גישות שמאוד מקדמות טבעונות וטבעונאות. התנסיתי בטבעונאות כמעט שנה ואחרי כמעט 5 שנים של טבעונות מדוקדקת – דברים החלו להשתנות.
הייתי אז בת 25, עברתי לגור עם אמי, וההורמונים, או האדרנל שלי, או התגובות שלי לסטרס או משהו כזה, משהו התחיל להשתנות. התחלתי לסבול מאקנה מטורפת על כל פניי. העור שלנו הוא מפה, הוא מראה לנו מה המצב שלנו בפנים. התחלתי להילחץ כי בחיים לא היה לי אקנה. אני סוג של דמות ציבורית, אני משתפת תוכן על בריאות ותזונה ודי מטיפה לאנשים בנוגע למה הם צריכים לאכול, איך מישהו אמור לבטוח בי, להקשיב לי, להאמין לי – כשהפנים שלי מכוסות באקנה? זה היה מביך.
העניין היה הרבה פחות ריפוי העור כמו ריפוי המעי וריפוי חוסר האיזון הבקטריאלי, מה שהביא גם לריפוי המערכת ההורמונלית שלי.

התחלתי להכנס לבור הזה של הניסיונות לרפא, עקבתי אחרי כמה רופאים פונקציונליים, נטורופתיים אונליין, עשיתי חוקן, פשוט ניסיתי הכל והמשכתי לצפות בדברים הקשורים לגוף האישה ולהורמונים כי ידעתי שזו אקנה הורמונלית, בגלל שהיא הייתה אקנה ציסטית והיא הופיעה במקומות בפנים המעידים על חוסר איזון הורמונלי. המקומות האלה הם בדרך כלל קו הלסת, צידי הלחיים והסנטר.

מניסיוני עד עכשיו, גוף האישה מרוויח המון מצריכה של שומן מהחי, זה עוזר להורמונים. הגוף שלנו רוצה להרגיש בטוח דבר ראשון, אז כשהוא לא מרגיש בטוח יתחילו לקרות דברים.
אנחנו נמצא מידע סותר לא משנה על מה, אז החלטתי פשוט לנסות.
הגעתי לנקודה הזו שאמרתי לעצמי מספיק עם הצומות, אני עכשיו מתחילה לתמוך בגוף שלי בשביל ההורמונים.
הדבר הראשון שעשיתי היה בדיקת מעי. אחרי הבדיקה הזו זה היה וואו, אז זה מה שקורה. הבקטריה השלילית הייתה הרבה יותר גדולה מאשר החיובית. הייתה לי רשימה ארוכה של מזונות צמחיים שעליי להימנע מהם ורשימה של מזונות מהחי שעליי לאכול, בהתאם למצב הבקטריה שלי במעי.הייתי אמורה לכלול ביצים, חמאה, דגים ועוד, ולא ידעתי מה לעשות.

הייתי טבעונית למען הבריאות, הסביבה ובעלי החיים. איך אעשה את זה? איך אבגוד בהם?
אבל לא הייתה לי דרך אחרת, הייתי חייבת לנסות.

התחלתי בלבשל עם חמאה, הרגשתי טוב. אחר כך הוספתי ביצים, כמובן אורגניות וחופשיות. עברו שבועות שבהם צרכתי מהחי רק חמאה וביצים, ורק מהחמאה והביצים העור שלי החל להשתפר, שמתי לב גם לרמות המתח שלי, רק מעצם זה שאכלתי יותר נכון, רמות הסוכר בדם התאזנו, מדדתי. לא צמתי, אכלתי ישר על הבוקר, זה חשוב, במיוחד לנשים, בקיצור, התחלתי להתרפא. הפנים שלי השתפרו ואני הייתי כל כך שמחה.

אז אחרי כמה שבועות של ביצים וחמאה שחוויתי בהם שיפור משמעותי, החלטתי לעשות בדיקת מעי נוספת.
דברים החלו להתאזן, הבקטריה החלה להתאזן, רשימת המזונות שהיה עליי להימנע מהם התקצרה כי המעיים שלי התחזקו. רמות הקורטיזול שלי, ההורמונים, הכל התחיל להתאזן. לא האמנתי.
אחרי הבדיקה הזאת החלטתי להמשיך על אותו קו ולהוסיף בשר, ובנקודה זו אוסיף קצת מדע:
לא כל החלבונים נבראו שווים. טבעונים יכעסו עליי אבל זו האמת, על פי מה שלמדתי. זה לא מספיק שמזון מכיל חלבון, אתם צריכים להיות מסוגלים לעכל ולספוג את החלבון הזה. פה נכנסת הבעיה עם צמחים. צמחים כמו אגוזים, זרעים, דגנים, סויה, שעועית.. כן, הם מכילים חלבון, אבל הטבע שלהם ברמה המדעית הוא להתנגד לעיכול של עצמם, אז אנחנו לא יכולים לעכל את החלבון הזה, מבחינה ביולוגית הוא לא זמין לגוף האדם.
יש לנו דרכים שאנחנו יכולים לשחק עם ההכנה של המזונות האלו כדי שהגוף שלנו יעכל אותם, גנטיקה גם משפיעה, לכן אני ממליצה לעשות בדיקת מעי כי אנחנו שונים, והכי חשוב זה שהמצב של הגוף שלכם יקבע איך תגיבו למזונות הללו.

אז אחרי 5 שנים של טבעונות, הגוף שלי לא ספג, לא הטמיע ולא סינתז את הצמחים האלה בצורה טובה בכלל. בגלל זה אני לא ממליצה על טבעונות לטווח ארוך, במיוחד לנשים.
לא רק שמזון מהחי מכיל חלבון שהוא הרבה יותר קל לעיכול, הוא מכיל גם צורות מוכנות של ויטמינים ומינרלים. לפרה יש 3 קיבות, היא מבצעת תהליך ארוך מאוד של עיכול. האם שמתם לב פעם שאחרי סלט גדול או קערת ירקות מצליבים אתם מרגישים נפוחים ויש לכם גזים? כי הקיבה שלנו לא אמורה לעכל כל כך הרבה צמחים כמו שחיות יכולות. אז אנחנו מקבלים את הנוטריאנטים האלה דרך בעל החיים, אחרי שהוא כבר עיכל אותם. אז אתם מקבלים ויטמינים עם זמינות ביולוגית. ויטמין A בגזר הוא לא זמין לנו ביולוגית, לעומת זאת רטינול, שהוא ויטמין A שאותו אנו מקבלים מבשר או איברים פנימיים- הוא זמין לנו ביולוגית ומאוד מזין לגוף האדם.

לפני שהתחלתי לאכול בשר לקחתי טבליות כבד. כמות האנרגיה ותחושת ההתחדשות שהייתה לי אחרי נטילת כדורי כבד כל יום למשך שבוע בלבד – הייתה מדהימה.
נשים חוות המון בעיות שיכולות להיפתר על ידי אכילה מהחי.
אל תתנו לחמאה להפחיד אתכם, שומנים רווים למעשה מאוד מזינים לגוף האדם,

אני מניחה שתשאלו "אבל מה לגבי בעלי החיים? איך את יכולה להחליף את הרצון להגן ולהציל אותם ופשוט למחוק את כל זה רק בשביל הבריאות של עצמך? הרשו לי לשתף אתכם בנקודה שלי:
על פני השטח, האידיאולוגיה הטבעונית מורכבת מסט של חוקי אתיקה כמו הגנה על בעלי החיים והסביבה, אבל כאשר מתבוננים מתחת לפני השטח מבינים שתזונה ללא בשר היא לא תזונה נטולת דם. הרבה מאוד בעלי חיים מאבדים את חייהם בתהליך של חקלאות צמחית. ציפורים ומעופפים מורעלים על ידי כימיקלים, ארנבים ועכברים נדרסים על ידי טרקטורים, שדות עצומים של גידולי-מונו צמחיים (נ"ע: גידול סוג אחד של צמח) מסלקים את בעלי החיים שחיו על האדמה הזו באופן טבעי.

אני אצטט לכם את מילותיה של הדיאטנית דיאנה רוג'רס:
"מה היא הדרך המוסרית ביותר לאכילה? אם באמת מחפשים את הדרך הכי ברת קיימא, אתית ואחראית, עם מינימום פגיעה בחיות, אז צריך להיפתח אל מקום שיכיל כמה שאלות אחרות:
אם אתם יודעים שחיות ימותו בשביל חלב הסויה שלכם – האם זה בסדר לשתות אותו?
אם אתם יודעים שריסוס בננות לא אורגניות אומר גם פגיעה באזורי מאוכלסים ובתי ספר וגרימת מחלות ומומים מולדים – האם זה בסדר לאכול אותן?
האם זה בסדר לאכול עגבניות כשאתם לא יודעים מי קצר אותם? מה אם הייתם יודעים שילדה בת 12 עבדה במשך 12 שעות ביום במקום ללכת לבית הספר כדי שלכם יהיו עגבניות אדומות ביונאר – האם עגבניות יותר מוסריות מאכילת טלה?
אם אתם לא רואים דם או עצמות באריזת הפלסטיק של העוף – האם יהיה לכם קל יותר לאכול אותו?
האם בשר לבן "נקי" יותר לאכילה?
האם ציפורים הן פחות בעל חיים מפרה?
האם זה בסדר לאכול ביצים מתרנגולת כלואה או חלב שקדים ממטע שהוא חסר חיים מלבד לשקדים הללו – אבל זה לא בסדר לאכול בשר של פרה שבילתה את כל חייה במרעה חופשי?
איזה תהליך מאפשר לבעלי החיים לחיות חיים טובים יותר?
איזו מערכת עדיפה?
עד שלא נתחיל לשאול שאלות טובות יותר – לא נגיע לפתרונות טובים יותר.
אם אתם רואים בחיים של ארנב שווים לחיים של פרה ובאמת מחפשים דרך לגדוע כמה שפחות חיים כדי להאכיל את עצמכם – אז אני טוענת שלהרוג פרה אחת שחיה במרעה חופשי למעשה גורם לפחות מוות מאשר מספר גדול יותר של הרג המתרחש בשיטות החקלאות המודרניות.
התזונה שגורמת להכי פחות פגיעה עשויה למעשה לדרוש מאיתנו אכילה מרובה של הרביבורים". בשר אדום.
"הסרה של בעלי החיים ממערכת התזונה שלנו עלולה לגרום ליותר רע מטוב.
זה למה:
"הקשר בין תזונה ומערכות אקולוגיות בריאותיות מתחיל לחלחל לתקשורת המיינסטרים, למרות זאת, אנו איפשרנו לתאגידים ולמדע תזונתי פגום להטות אותנו מתזונה שהיא באמת מרוכזת (נ"ע: מבחינה תזונתית), אתית, בת-קיימא ומתחדשת. המנטרה שכל בשר הוא רע – משפיע על איך שאנו מכשירים את הדיאטנים שלנו, מנסחים את ההמלצות הרשמיות, בוחרים את התקנות לארוחות בבתי הספר ומממנים מחקרי תזונה. הבשר מושמץ כגורם סרטן, מחלות לב וסוכרת, כאשר בפועל אין מדע מבוסס המגבה זאת. בינתיים, בסיליקון וואלי השקיעו מיליונים בתחליפי בשר מעובד בהנחה ש"תכנות" החלבונים שלנו במעבדה תהיה אלטרנטיבה טובה יותר למשהו שהטבע כבר יודע לספק – חיות רועות ואדמה מתחדשת שממירה תאית לחלבון.
האמת היא שבקר המנוהל היטב הוא הגיבור הלא צפוי של הסיפור הזה.
הסרת מזון מהחי ממערכת המזון שלנו עלולה לגרום ליותר רע מטוב."

אני ממליצה לצפות בסרט הדוקומנטרי בשם Kiss The Ground שמדבר על חקלאות מתחדשת ועל איך טבעונים לא מצילים את העולם בטבעונות שלהם בכלל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *