יוגורט חמצמץ בחמש דקות

כמה אהבתי יוגורט טבעי לפני הטבעונות! הייתי אוכלת אותו בכל מיני וריאציות, מלוחות או מתוקות. לצערינו, נכון לזמן כתיבת הפוסט הזה, אין הרבה מענה בעניין הזה בארץ שלנו. אז אחרי חיפוש פיתרון שלא ידרוש ממני הרבה מאמץ או כסף, החלטתי לנסות להכין יוגורט מטופו משי של חברת סילקן. אני אהיה איתכם כנה, התלבטתי אם להעלות את המתכון הזה. למה? כי הטעם לא הכי דומה בעיניי ליוגורט המוכר מהגירסא הלא טבעונית, ובשונה מהגבינות שאני מכינה מהטופו הזה, המתכון הזה לא מספיק מושלם בעיניי.
אז למה העלתי אותו בכל זאת? קודם כל כי הכל עניין של טעם, יש סיכוי טוב שאתם תחשבו אחרת ממני. דבר שני, כשמשלבים את היוגורט הזה עם דברים, למשל גרנולה, פירות, סלט ירקות, זעתר ועוד, אז הוא באמת נהדר ולגמרי ממלא את תפקידו נאמנה!

אז ככה, לפני שאתם מנסים את היוגורט הזה, גשו לעניין עם ראש פתוח ופשוט תהיו מוכנים לטעמים חדשים אך לא בהכרח פחות טעימים וכמובן אל תשכחו לעדכן אותי מה אתם חושבים, אני ממש אשמח לדעת!
אני משתמשת בטופו משי של חברת סילקן שמגיע בשלושה צבעים. אפשר להשיג אותו בחנויות טבע ובחנויות המזרח והוא לרוב לא נמצא במקררים, אלא במדפים. למתכון הזה אני ממליצה להשתמש בטופו משי בצבע האדום (הרך ביותר בסדרה), אבל גם עם הסגול יצא מצויין. למעשה, את מה שמופיע בתמונה הכנתי עם הסגול, כי לא היה ברשותי אדום באותו היום. לא תאמינו כמה קל להכין 🙂

לאחר ההכנה אני שומרת בצנצנת סגורה היטב במקרר. היוגורט יכול להחזיק בסביבות השבוע, אבל תקפידו להכניס כפית נקיה פנימה. המידות במתכון הן לפי טעמי, אתם מוזמנים לשחק עם זה.

יוגורט חמצמץ בחמש דקות:

  • קופסת טופו משי אדום של חברת סילקן
  • 5 כפות מיץ לימון
  • חצי כפית מלח

הכנה:

  • מבלנדרים עד למרקם יוגורטי וחלק.
  • טועמים ומתקנים תיבול אם צריך.
  • שומרים בצנצנת סגורה במקרר.

תהנו!

2 Comments

  1. סאקרה

    תודה על המתכון. (אמנם פרסמת לפני 5 שנים ,אבל רק עכשיו נחשפתי אליו)
    בינתיים יש סדרת יוגורטים על בסיס סויה של "תנובה" (סדרת "אלטרנטיב") הבעיה שהם מפוצצים בעמילנים וחומרים מעבים ומשמרים. מבחינת מחיר, הם לא יותר יקרים מטופו משי.
    הבעיה השניה היא..בטופו משי עצמו, שגם הוא מכיל חוץ מסויה עוד 2 חומרים, ואחד מהם מעניק לטופו משי טעם לוואי מתכתי מריר. לצערי "סילקן" הוא טופו המשי היחיד שאפשר למצוא בארץ.
    כדי לקבל טעם יוגורטי אמיתי ולא רק טעם של טופו חמוץ מלימון, אני ממליצה להתסיס את טופו המשי עם פרוביוטיקה עשירה בחיידקים לקטיים. (הרבה מינים של לקטובצילוס יעשו את העבודה)
    אפשרות נוספת היא לקנות גביע אחד של יוגורט טבעוני מוכן ולהשתמש בו כסטרטר חד פעמי, אחרי שיתקבל יוגורט מטופו המשי, לשמור תמיד 1/3 כוס למחזור הבא.
    ההתתססה לא דורשת עבודה,אלא רק קצת סבלנות.
    אחרי טחינת הטופו בבלנדר, מוסיפים תכולת 3-4 קפסולות פרוביוטיות, מעבירים לכלי כהה, מניחים מכסה רופף ומשאירים במקום חמים,לא בשמש ישירה במשך 48 שעות. מעבירים למקרר.
    אם רוצים טעם שמנת -מוסיפים לטופו משי חצי כוס קרם קוקוס (לבלנדר) ואפשר גם קורט סוכר, שישמש מזון לבקטריות הפרוביוטיות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *