שוק כריסמס מהמם וחיפוש אחרי אוכל טבעוני בז'נבה

מה נשמע חברים? 😃 אנחנו נהנים פה בז'נבה!

שוק כריסמס בפארק באסטיון

הספקנו להיות פעמיים בשוק כריסמס שבפארק באסטיון, האורות והקישוטים כל כך יפים והביתנים של הדוכנים סופר מתוקים! הרוב מדברים פה צרפתית אבל לא כולם, חלקם כמעט ולא יודעים אנגלית אבל כולם פה בשוק ידעו מה זה טבעונות. הדבר הכי טעים שטעמנו פה היה פטה-פטריות (דומה לפטה כבד עם ריבת בצל) אבל זה נמכר רק בכמות גדולה הביתה. היה שטרודל תפוחים, תירס חם, היו הרבה אופציות צמחוניות אבל לא טבעוניות. אכלנו מרק ירקות כייפי ומשהו קולומביאני מוזר ביותר – מן בצק כזה שמבוסס על בננה צלויה מעוכה ומעליו פטריות ובצל. דובשני אהב אבל אני לא, היה לזה טעם משונה ולא אהבתי את התיבול.

שטרודל תפוחים טבעוני בשוק כריסמס בבאסטיון

טעמנו גם ממרחים טעימים ומתוקים על בסיס אגוזים וקנינו לנו מנה של צ'יפס מתובל (הייתי בטוחה שהכל יהיה מטוגן בשומן חיות אבל לא). בכל מקום בז'נבה הם שותים יין חם, לקח לנו זמן להבין שזה מה שהם שותים פה. ראינו מלא דוכנים של יין וכוסות לשתיה חמה ולא הבנו איפה המכונות קפה ולמה יש שם כוסות לשתיה חמה אבל אין שתיה חמה 😂
בסופו של דבר הבנו את העניין וקנינו לנו יין אדום ויין לבן (לא בדקנו לגבי תהליך הייצור, שימו לב שחלק מחברות היין משתמשות בעצמות דגים לסינון).

צמד המבורגרים טעימים בבית הקפה Alive

לצערנו באנו בזמן בשנה שהרבה עסקים סגורים, היו רק שתי מקומות טבעונים פתוחים (שהיום כבר שוב סגרו בגלל החגים).
אחד נקרא ALIVE שזה בית קפה שקצת הזכיר לי את אורבן שאמן. האוכל די סבבה שם, חלק יותר וחלק פחות. הכי אהבתי את הקיש, המרק הכתום והשוקו החם שמוכן עם קצת ג'ינג'ר וקינמון. ההמבורגר גם היה טעים, הוא לא מגיע עם שום תוספות.

המקום השני שהיינו נקרא Café mutin, שם יש מספר מנות קטן ומשתנה. כשהגענו היה רק המבורגר ומרק ירוק, האמת שלא היה לנו טעים (חוץ מהפוטטוס שליד ההמבורגר, הם היו מעולים). ליד המרק הירוק היה תבשיל אורז מלא, גרגרי חומוס וקרם סלק ומה שהפריע לי במיוחד היה שהם שמו בזה קינמון, היה לזה פשוט טעם משונה, לא משהו שאני רגילה אליו. הקינוח לעומת זאת היה מצויין ממש – מוס שוקולד אוורירי עם פצפוצי שוקולד בתוכו.

הכל די יקר פה ואנחנו כל הזמן קונים גם בסופרים ושאר המקומות הטבעונים סגורים בימי חג אלו. עוד לא יצא לנו לנסות את המסעדות האתניות פה (איטלקי, לבננוני, אתיופי, הודי), יש הרבה מהן. עם זאת, בתי הקפה ה"רגילים" לא כל כך פריינדלים לטבעונים ואם יש שם אופציות טבעוניות הן לא מאוד אטרקטיביות. שני הסופרים הכי פריינדלים פה שביקרנו בהם הם Coop והשני הוא יותר כמו חנות טבע והוא נקרא Bio c'Bon.
הסופר הכי גדול פה נקרא Manor ודווקא בו היה קשה יותר למצוא דברים טבעונים. רוב המוצרים לא מסומנים כטבעונים והיינו צריכים ממש לחפור עד שמצאנו מקרר של מוצרים "מוזרים" עם חומוס מישראל וכמה מוצרי סויה, כמו גבינה צהובה ויוגורט. בהרבה מהמוצרים גם לא כתוב מרכיבים באנגלית, מה שהופך את הכל למסורבל יותר. בגלל שלא מצאתי הרבה מידע על האופציות הטבעוניות פה לפני שנסענו אנחנו צריכים ללמוד תוך כדי תנועה. אני בטוחה שיש פה עוד הרבה דברים שלא גילינו. צפו לעדכונים! צ'או בומבינים 😘