עצלני בשלני – הכל באחד

הגיע הזמן לעוד טיפ בפינתנו #עצלני_בשלני !  🙂
והיום – הכל באחד, כלומר הכל בסיר אחד, כל הארוחה מתבשלת יחד. חוץ מירקות טריים אם רוצים להוסיף כמובן. טיפ שנראה לי די ברור למה הוא עצלני לא? אז יש לי כמה סגנונות "סיר אחד" שאיתם אני מגוונת:
1. אסייאתי – לרוב עם אורז/נודלס, ירקות וטופו/קטניה כלשהי, התיבול הוא מאוד מגוון וכייפי ואפשר בקלות לשחק איתו, דוגמאות לתבלינים מתאימים: רוטב סויה, טריאקי, חמאת בוטנים, שמן שומשום, מיץ לימון/ליים, ג'ינג'ר, סילאן, מייפל…. הבנתם את העניין  🙂 מה שאתם רואים בתמונה זה סיר בסגנון אסייאתי, הנה קישור למתכון:
https://bit.ly/tofu_broccoli_greenbeans_rice

2. פסטות – אלה סירים שבהם אני מכינה פסטה ביחד עם הרוטב פלוס ירקות וקטניה כלשהי/טופו. אפשר להכין רטבים על בסיס עגבניות, חלב, שמן זית, שמן שומשום ומה שמתחשק… לקריאת הטיפ בנושא של בישול פסטה לחצו על הקישור הזה:
https://www.facebook.com/tivonit.atslanit/posts/2472144812913276

3. קארי תיאלנדי – אני מאוהבת ביותר בשילוב של קארי עם חלב/מי/קרם קוקוס. כשמדובר במתכון של סיר אחד אני לרוב מכינה אותו עם סקיני פסטה, לא ניסיתי אף פעם להוסיף אורז לסיר ולבשל עם הרוטב אבל אני די בטוחה שזה יצא מצויין. אני משחקת עם המתכון השילוב הבסיסי הזה, משנה ירקות, קטניות, לפעמים מוסיפה משחת למון גראס שמצאתי לי פה בקליפורניה, לפעמים מוסיפה קצת גראם מסאללה לגוון הודי יותר. אני לא משחקת עם סוגי קארי שונים פשוט כי קשה לי עם חריף, אם הייתי מסוגלת הייתי מזמן מעלה לכם מתכונים עם קארי ירוק שאני מתה עליו אבל גם מתה ממנו 😅

4. מרקים – הסוג הכי קל אבר כשמדובר ב"סיר אחד"! פשוט ממלאים את הסיר בירקות, עשבי תיבול, קטניה שאוהבים ודגן כלשהו אם מתחשק לכם, מתבלים ומבשלים, אוכלים ונהנים  🙂 אני מכינה את זה לפעמים בסגנון של מרק "עוף"/ירקות, לפעמים בסגנון של מינסטרונה, לפעמים אני מבססת את זה על המרק העיראקי של סבתא שלי שמשלב בין רסק עגבניות, שום ומיץ לימון. אפשר להפוך את זה לסגנון אסייאתי כמו מרק פו או ראמן, או למרקים בתיבול הודי. באמת שיש פה המון אופציות. לסעיף הזה אני ממליצה לכם לקרוא את הטיפ בנוגע להקפאת עלים ירוקים בקישור הזה:
https://www.facebook.com/tivonit.atslanit/posts/2445797085548049

זהו לפינה שלנו הפעם. אני בטוחה שעוד יעלו לי רעיונות נוספים של בישולים בסיר אחד אבל נראה לי שהבנתם את העיקרון – החיים קלים כשיודעים איך להקליל אותם  😉 קחו את העיקרון ותיישמו אותו בצורה שמתאימה לטעמתכם. אני פה לשאלות אם תצטרכו אותי, נשיקות 💙

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *